قم؛

اجرای طرح وارنیش فلوراید ویژه دانش‌آموزان ابتدایی

رئیس اداره سلامت و تندرستی اداره‌کل آموزش و پرورش استان از اجرای طرح وارنیش فلوراید ویژه دانش‌آموزان ابتدایی خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم؛رئیس اداره سلامت و تندرستی اداره‌کل آموزش و پرورش استان گفت:طرح وارنیش فلوراید ویژه 125 هزار نفر دانش‌آموز ابتدایی،درحال اجرایی شدن است.

هدایتی‌پور خاطرنشان کرد: این طرح با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزارت آموزش و پرورش برگزار می‌شود.

رئیس اداره سلامت و تندرستی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم با بیان اینکه تمام مدارس ابتدایی از پایه اول تا ششم در قالب 125 هزار نفر دانش‌آموز زیر پوشش این طرح قرار دارند، گفت: فلوراید 25 تا 75 درصد از پوسیدگی دندان پیشگیری می‌کند و بهترین زمان استفاده از این ماده در گروه سنی 6 تا 12 سال است.

وی افزود: این طرح به صورت پایلوت در چند استان اجرا شد، البته پیش از این طرح، در سال‌های گذشته از دهان شویه استفاده می‌شد.

هدایتی‌پور در ادامه گفت: ضمانت  اجرایی وارنیش فلوراید به مراتب بیشتر از دهان شویه و روش‌های دیگر است، به این دلیل امسال در تمام استان‌های کشور برنامه‌ریزی شد و هر روز در یکی از  استان‌ها این طرح شروع می‌شود.

وی خاطرنشان کرد:‌ فاز دوم، مرحله تکمیلی این فاز است که در آن مرحله کارهای دیگر مانند ترمیم انجام می‌شود. همزمان شناسنامه الکترونیکی برای دانش‌آموزان تکمیل می‌شود و سپس ارائه خدمات تکمیلی صورت می‌گیرد.

رئیس اداره سلامت و تندرستی اداره‌کل آموزش و پرورش استان  گفت:‌ در تمام مراکز بهداشتی و درمانی زیر پوشش مرکز بهداشت که از خدمات دندانپزشکی برخوردار هستند، در نظر داریم با تخفیف ویژه کار ترمیمی دندان انجام شود.


انتهای پیام/ش


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار