کرمانشاه؛

معماری در کرمانشاه حرفهای زیادی برای گفتن دارد

در سطح استان کرمانشاه حرف‌های زیادی در حوزه معماری برای گفتن وجود دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ معاون امور عمرانی استانداری کرمانشاه گفت: در سطح استان کرمانشاه حرف‌های زیادی در حوزه معماری برای گفتن وجود دارد.
  مجتبی نیک کردار در جلسه کمیته علمی برگزاری کنگره تاریخ معماری و شهرسازی کرمانشاه که در محل سالن جلسات معاونت امور عمرانی استانداری کرمانشاه برگزار شد، با اشاره به اهمیت برگزاری این کنگره اظهارکرد: در سطح استان کرمانشاه حرف های زیادی در حوزه معماری برای گفتن وجود دارد که با توجه به تنوع قومی و زیستی باید مورد توجه قرار گیرد.

 نیک کردار افزود: استان کرمانشاه با توجه به شرایط آب و هوایی و تنوع فصلی و همچنین تنوع فرهنگی به لحاظ ساختارهای معماری از تنوع زیادی برخوردار است که باید به درستی معرفی و شناسانده شود.
وی تصریح کرد: برگزاری کنگره تاریخ معماری فرصت مناسبی است تا یک مستند سازی مناسب در حوزه معماری استان شکل بگیرد که بتواند به عنوان یک مرجع در اختیار آیندگان قرار گیرد.

 در ادامه این نشست مهندس جلیل بالایی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه، با بیان اینکه چهارمین کنگره تاریخ معماری و شهرسازی ایران امسال ابتدا به صورت استانی برگزار می گردد، گفت: مقالات برگزیده کنگره های استانی به کنگره ملی ارایه خواهد شد.
بالایی هدف از برگزاری این کنگره را بازشناسی، معرفی و انعکاس ارزش های معماری استان کرمانشاه دانست و گفت: این کنگره در هشت محور حوزه های فرهنگی ـ طبيعی شهرها و روستاهای تاريخی، منظر فرهنگی و منظر شهری تاریخی، سازه در تاریخ معماری و شهرسازی، باستان شناسی، معماری و شهر سازی، میراث معماری و شهرسازی مدرن، میراث آب و کشاورزی، میراث فرهنگی ناملموس و راه های فرهنگی و عناصر وابسته شهرسازی برگزار می شود.

 وی با بیان اینکه علاقه مندان و اساتید حوزه معماری و شهرسازی می توانند تا تاریخ 5 دی ماه مقالات خود را به دبیرخانه این کنگره ارسال کنند، گفت: این کنگره به صورت یک روزه در تاریخ 29 دی ماه سال جاری در محل هتل پارسیان شهر کرمانشاه برگزار می شود.

 بالایی برگزاری مسابقه عکاسی و نمایش عکس ها در زمان کنگره، برگزاری مسابقه اسکیس معماری سنتی و بافت های تاریخی ، برگزاری نمايشگاه عکس های قديمی کرمانشاه در تکيه معاون الملک و برگزاری نمايشگاه آثار معنوی ثبت شده در تکيه بيگلربيگی را از دیگربرنامه های جانبی کنگره تاریخ معماری و شهرسازی کرمانشاه عنوان کرد.

 انتهای پیام/پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.