آیت الله علوی گرگانی در دیدار رئیس سازمان اوقاف واموزخیریه کشورگفت: تربیت حافظان و قاریان قرآن کریم از نشانه‌های این است که سازمان اوقاف در این زمینه خوب عمل کرده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛ آیت‌الله علوی گرگانی عصر امروز در جمع رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور بابیان اینکه در حال حاضر وضعیت امامزادگان و بقاع متبرکه بهتر از گذشته شده است، اظهار داشت: تربیت حافظان و قاریان قرآن کریم خود یکی از نشانه‌های آن است که سازمان اوقاف در این زمینه خوب کارکرده است.

آیت‌الله علوی گرگانی گفت: سازمان اوقاف نیز ازجمله نهادهایی است که در آن تلاش و فعالیت فراوانی می‌شود اما این تلاش‌ها آن‌گونه که باید دیده نمی‌شود به‌عنوان نمونه این سازمان فعالیت‌های زیادی در رسیدگی به بقاع متبرکه و موقوفات داشته که  شایسته تقدیر است.

وی با اشاره به برخی از مشکلات طلاب حوزه‌های علمیه گفت: برای حل مشکل معیشتی طلاب می‌توان از محل عواید این موقوفات به طلاب و حوزویان کمک کرد و این کار استفاده احسن از وقف است البته این مصرف باید تحت نظر رهبری معظم انقلاب و مراجع عظام باشد.

استاد برجسته حوزه علمیه خاطرنشان کرد: از محل عواید موقوفات عام  یک صندوق تحت نظر مقام معظم رهبری و مراجع عظام تقلید در نظر گرفته شود و به حوزویان اختصاص یابد تا پاره‌ای از مشکلات معیشتی آن‌ها حل شود البته باید دقت شود که استقلال حوزه حفظ شود.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار