قم؛

دیدار رئیس سازمان اوقاف وامورخیریه با آیت الله صافی گلپایگانی

آیت الله صافی گلپایگانی در دیداررئیس سازمان اوقاف وامورخیریه با توجه به جایگاه ویژه وقف دراسلام گفت:ازدیرباز مردم متدین باوقف اموال خود به ترویج دین مبین اسلام اهتمام داشته اند.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم؛آیت‌الله صافی گلپایگانی صبح امروز در دیدار رئیس و معاونان سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، بابیان اینکه یکی از امتیازات بزرگ دین مقدّس اسلام همین مسئله وقف است خاطرنشان کردند:از قدیم‌الایام تا به امروز مردم متدین ما از این راه توانسته‌اند با وقف اموال خود، به ترویج دین مقدّس و آثار و برکات آن کمک نمایند.

مرجع تقلید شیعیان گفت: با توجه به پراکندگی و مهاجرت‌های ناخواسته فرزندان ائمه اطهار (ع) به سایر ممالکت اسلامی، بدون تردید قبور مطهر فرزندان ائمه معصومین در کشورهای دیگر اسلامی به‌ویژه مصر وجود دارد که باید شناسایی و معرفی کنید.

وی با تشکر از اقدامات سازمان اوقاف در خصوص مسئله وقف و احیای آن خاطرنشان کرد: از اینکه شما اهتمام دارید تا نیّات واقفین را رعایتتوانسته اند نموده و به مقاصد بلند آنان حتی‌الامکان توجه نمایید، بسیار جای خوشوقتی است.

مرجع تقلید شیعیان  در بخش دیگری از سخنان  خود گفت: با نگاهی به واقفین در طول قرون متمادی، مشاهده می‌کنیم که انسان‌های بسیار باایمانی بوده‌اند که از گروه‌های مختلف مانند، دانشمندان و رجال کشوری در میان آن‌ها وجود داشته‌اند که اگر بتوانیم شخصیت آن‌ها را برای مردم بازگو کرده و نیّات پاک آن‌ها را در امور خیریه منتشر نماییم، خود تاریخ بزرگ و درخشان برای کشور و مردم باایمان ما است.

وی با اشاره به مطالب بسیار دقیق، ظریف و زیبایی که در وقف نامه‌ها آمده است، بیان کرد: وجود این‌همه وقف نامه با این عبارات بلیغ، فصیح و زیبا دلالت دارد که مردم ما همیشه انسان‌های هنردوست، عالم پرور و خیرخواه بوده و این سابقه‌های خوب برای کشور ما از بهترین آثار تاریخی است.

استاد برجسته حوزه علمیه تصریح کرد: با توجه به پراکندگی و مهاجرت‌های ناخواسته فرزندان ائمه اطهار(ع) به سایر ممالکت اسلامی، بدون تردید قبور مطهر فرزندان ائمه معصومین در کشورهای دیگر اسلامی به‌ویژه مصر وجود دارد که باید شناسایی و معرفی گردد.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار