دستگاه سونوگرافی اهدایی خیّر نیکوکار حوزه سلامت در ملکشاهی به بهره‌برداری رسید.

وقف یک دستگاه سونوگرافی در ملکشاهیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام، دکتر علی دل‌پیشه رئیس دانشگاه علوم پزشکی در این مراسم اظهار کرد: وقف سنتی است که در دین مبین اسلام اهمیتی والا دارد و به دلیل آثار نیک و سودمندی که به دنبال خواهد داشت، به عنوان باقیات الصاحات محسوب می‌شود.

دل‌پیشه افزود: برای شکوفایی وقف در جامعه باید فرهنگ وقف را ترویج کرد و اعتلای فرهنگ این سنت حسنه در جامعه و زمینه‌های شکوفایی آن، همکاری و تعامل همگانی را می‌طلبد.

وی با بیان اینکه حوزه سلامت نیازمند حضور خیرین نیکوکار برای ارائه خدمات مطلوب‌تر به مردم است، اضافه کرد: در عرصه‌هایی همچون بخش دیالیز و احداث ابنیه و ساختمان‌های اداری و مراکز بهداشتی و درمانی حضور خیّرین باعث شده تا خدمات بهتر و رضایت‌بخشی به مردم و بیماران عرضه شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام با اشاره به اینکه دکتر موسی میرزایی به عنوان فرزند شهرستان ملکشاهی خدمت بزرگی به مردم این دیار کرده است، خاطر نشان کرد: این خیّر نیکوکار و نیک‌اندیش در مدت سال‌های خدمت خود در حوزه سلامت منشأ خدمات ارزنده‌ای به مردم استان بوده و به عنوان یکی از سرمایه‌های معنوی محسوب می‌شود.

دل‌پیشه تصریح کرد: ایشان بر اساس نیازسنجی اقدام به اهدای دستگاه سونوگرافی به شبکه بهداشت و درمان شهرستان ملکشاهی کرده‌ که لازم است صمیمانه از این اقدام شایسته و ارزنده این خیّر تقدیر کرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین «سیدابوالفضل حسینی» - امام جمعه شهرستان ملکشاهی  بر لزوم تشکیل کارگروه خیرین سلامت در این شهرستان تاکید و در ادامه به ساخت دی کلینیک برای ارائه خدمات درمانی مطلوب‌تر به مردم این شهرستان اشاره کرد و گفت: همه با یاری و مساعدت در راه ساخت و احداث این مرکز درمانی کوشا باشیم لذا توجه و عنایت مسئولان استانی و شهرستان در این راستا می تواند گره گشا باشد.

وی اضافه کرد: تریبون نماز جمعه همواره برای بیان دیدگاه‌ها، نقطه نظرات و انتقال اطلاعات و مفاهیم حوزه سلامت آمادگی دارد زیرا سلامت بحثی عام‌المنفعه است.

دکتر «موسی میرزایی» خیر نیکوکار شهرستان ملکشاهی ضمن گرامیداشت هفته سلامت اظهار کرد: بهره‌برداری از واحد سونوگرافی شهرستان ملکشاهی از تردد مردم این دیار به مرکز استان برای دریافت خدمات مربوطه به طور کامل می‌کاهد و همان خدمات در سطح شهرستان نیز قابل دریافت خواهد بود.

میرزایی تصریح کرد: با توجه به اجرای طرح تحول نظام سلامت و حضور پزشکان و متخصصان در سطح شهرستان ملکشاهی، نیاز بود که دستگاه سونوگرافی در اختیار آنان قرار گیرد و مردم از خدمات تشخیصی این دستگاه بهره‌مند شوند.

انتهای پیام /ت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.