سلماس؛

خانه امید سلماس مرکزی برای حل بلای خانمان‌سوز اعتیاد

رئیس مرکز بهداشت سلماس گفت: کمپ ترک اعتیاد سلماس به عنوان یک خانه امید برای حل بلای خانمان‌سوز اعتیاداست.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ کاظم اشرفی اظهارداشت:کمپ ترک اعتیاد خانه امید سلماس در سال 93 افتتاح گردیده و ماهانه از سوی مرکز بهداشت مسائل بهداشتی آن اعم از بهداشت فردی بیماران، بهداشت محیط، بهداشت روان، غربالگری بیماریهای واگیر دار مورد بررسی و ارزیابی قرار میگیرد .

وی افزود: آزمایش آب شرب مصرفی ، ارائه برنامه های آموزشی به بیماران ، هماهنگی با دست اندکاران کمپ جهت شرکت در جلسات کمیته درمان شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر از عمده فعالیتهایی است که توسط این شبکه صورت میگیرد .

کوراوغلی مدیر خانه امید سلماس ضمن بیاناتی در مورد ارائه خدمات به بهبود یافته گان این مرکز اظهار داشت: برای افراد پاک شده باید تمهیدات لازم درخصوص اشتغال و تامین سرپناه اندیشیده شود.

وی افزود: اشتغال بکار معتادان بهبود یافته نقش مهمی در عدم اعتیاد دوباره آنان دارد و به همین دلیل باید نهادهای مسئول اهتمام ویژه ای برای این امر داشته باشند، تا بتوانند بعد از بهبودیافتگی با مهارت هایی که کسب می کنند، وارد بازار کار شوند.

لازم به ذکر است کمپ ترک اعتیاد سلماس با 400متر زیربنا و ظرفیت 60 نفرتوسط بخش خصوصی با هزینه ای بالغ بر 156میلیون تومان با حضور مدیر کل بهزیستی استان آذربایجان غربی در 15 کیلومتری جاده سلماس - تبریز ساخته شده و ظرفیت پذیرش آن 60 نفر است و درحال حاضر حدود 20 معتاد با هزینه 400000 تومان برای 28 روز در خانه امید سلماس نگهداری میشوند.

انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Netherlands (Kingdom of the)
ناشناس
۱۳:۴۷ ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
انشالله نابودی اعتیاد را جشن بگیریم