250 اثر به کنگره علمی- پژوهشی علامه بلادی بوشهری فرستاده شد.


به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، دبیرکنگره علمی – پژوهشی علامه بلادی بوشهری در این کنگره که در مصلای جمعه بوشهر برگزار شد،گفت: 250 اثر از طلاب بوشهری که در حوزه‌‎های علمیه سراسر کشور تحصیل می‌کنند، به دبیرخانه کنگره فرستاده و 10 اثر به عنوان برگزیده انتخاب شد.

حجت الاسلام یوسف جمالی این کنگره علمی را نتیجه برگزاری دو همایش تجلیل از مفاخر روحانیت و شهدای روحانی استان بوشهر دانست و افزود: پارسال جشنواره علامه بلادی را برگزار کردیم که فقط طلاب بوشهری حوزه علمیه قم و مدارس علمیه استان در آن شرکت داشتند.

وی تصریح کرد: امسال با توجه به تاکید رهبرمعظم انقلاب کنگره را با محوریت حوزه انقلابی برگزار کردیم.

در پایان این کنگره از کتاب «الردود سته» از آثار علامه بلادی رونمایی شد.

این کتاب درباره وهابیت است و به صورت چاپ سنگی بوده که حالا با تلاش سید ابوالحسن حسینی منتشر شده است.

آیت الله سید عبدالله مجتهد بلادی بوشهری بهبهانی به سال 1291 هجری قمری در خانواده ای اهل علم و تقوی در شهر مقدس نجف اشرف دیده به جهان گشود.

این عالم پس از تکمیل تحصیلات خود در نجف از مجتهدانی مانند «آخوند ملاکاظم خراسانی» ، «سید کاظم یزدی» «آقا ملا فتح الله شریعت اصفهانی» و علامه «بحرالعلوم» اجازه اجتهاد گرفت.

آیت الله سید عبدالله بلادی بوشهری سال 1326 قمری در گرماگرم جنبش مشروطیت در ایران، از نجف اشرف به بوشهر بازگشت و خیلی زود جذب این جنبش شد.

وی با وقوع جنگ جهانگیر اول، مبارزه سختی را با انگلیس آغاز کرد و پس از به قدرت رسیدن رضاخان پهلوی، به صف مخالفان وی پیوست و چندین رساله کوتاه و بلند به زبان های فارسی و عربی درباره اعمال ضد اسلامی رضاشاه منتشر ساخت.

با سقوط رضاشاه، آیت اله بلادی به ارشاد و هدایت مردم ادامه داد و سرانجام در 23 محرم الحرام سال 1373قمری/21 مهرماه 1331 شمسی در سن 81 سالگی دارفانی را وداع گفت.

این عالم 84کتاب و رساله در موضوعات مختلف به رشته تحریر درآورد.

انتهای پیام/ ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.