قزوین؛

افتتاح واحدهای اختصاصی اسکان زوجین سالمند

در مراسمی به مناسبت هفته معلولین اولین واحدهای اختصاصی اسکان زوجین سالمند به بهره برداری رسید .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛ مدیرکل بهزیستی استان در این مراسم گفت : مرکز سالمندان امیرالمونین (ع) برای حدود 700 نفر ظرفیت طراحی شده که در هفت فاز اجرایی می‌شود.

افتتاح واحدهای اختصاصی اسکان زوجین سالمند

علیرضا وارثی با بیان اینکه فاز نخست این مجموعه 100 نفر گنجایش دارد افزود : فاز دوم آن برای نگهداری زوجین سالمند با هدف تامین نیاز های عاطفی سالمندان و تحکیم و ارزش نهادن به بنیان خانواده با کمک خیرین استان احداث شده است .

وی اضافه کرد :  در حال حاضر شش واحد اختصاصی آماده بهره برداری است  و پنج فاز دیگر نیز بر اساس نیاز استان در آینده افزوده می‌شود.

به گفته مدیرکل بهزیستی استان ، در حال حاضر 70 سالمند شامل 45 زن و 25 مرد  با دریافت خدمات و امکانت درمانی، دندانپزشکی و فیزیوتراپی در این مرکز نگهداری می‌شوند.



وارثی با اشاره به اینکه  ماهانه حدود دوازده میلیون ریال به ازای هر سالمند در این مراکز هزینه می‌شود ، گفت : بیش از 50 درصد سالمندان مقیم در این مرکز بی سرپرست هستند  از این رو این مراکز  نیازمند به حمایت‌های مالی و معنوی از سوی  خیران  و مسولان استان است .

داود محمدی نماینده مردم قزوین ، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی  هم در این مراسم افتتاح واحد های اختصاصی اسکان زوجین سالمند را اقدامی مهم بر شمرد و افزود : با توجه به روند رو به رشد سالمندی در کشور گسترش اینگونه مراکز و برنامه ریزی برای آینده جامعه  کهنسال کشورمان بسیار ضروری و اجتناب ناپذیر است .

نماینده  مردم قزوین ،البرز ،آبیک در مجلس شورای اسلامی افزود :افتتاح این پانسیون ها نشان میدهد که بهزیستی علاوه بر نیازهای فیزیکی سالمندان توجه ویژه ای بر نیازهای معنوی و فرهنگی آنها داشته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار