دانش آموزان چهار شهرستان مازندران زیرپوشش طرح ملی شناسایی و هدایت استعدادهای برتر شهاب قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، عیسی میر شفیعی معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش مازندران گفت: این طرح امسال در مدارس ابتدایی شهرستان های نوشهر ، تنکابن ، گلوگاه و قائم شهر اجرا شد.

وی دانش آموزان گروه هدف این طرح را برای این شهرستان ها پایه چهارم ابتدائی معرفی کرد و افزود: دانش آموزان پایه چهارم، پنجم و ششم ابتدایی ناحیه یک و 2 ساری از سه سال اخیر و آغاز زمان اجرای این طرح در مازندران زیر پوشش قرار داشتند.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش مازندران گفت: معلمان، ارزیابی استعداد تحصیلی و علمی دانش آموزان را در این طرح برعهده دارند و در مدت سه سال اجرا در پایه چهارم، پنجم و ششم ابتدایی، این کار صورت می گیرد.

میر شفیعی با بیان اینکه پایان دوره ابتدایی، پرونده ارزیابی علمی و تحصیلی سه ساله دانش آموزان ارائه می شود، افزود: این پرونده می تواند در جهت دهی مسئولان نظام آموزشی برای پرورش دانش آموزان مستعد تاثیر بگذارد.

وی گفت: این روند همچنین در شناساندن توانمندی و استعداد هر یک از دانش آموزان به آنان تاثیر دارد و می تواند زمینه تسهیل در هدایت تحصیلی و انتخاب رشته در مقاطع بالاتر را برای آنان فراهم کند.

طرح شهاب مهم ترین طرح شناسایی مستعدان در عرصه آموزش عمومی است، که در سال 1386 توسط هیات امنای بنیاد ملی نخبگان کشور تصویب و اجرای آن در مازندران از سه سال پیش آغاز شد.

براساس آمار بنیاد نخبگان مازندران هشت هزار دانش آموز نخبه تاکنون در مازندران شناسایی و زیر پوشش این بنیاد قرار گرفتند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.