شیر برگشتی از مراکز خرید نباید در فروشگاه ها توزیع شود

تأکید بر جلوگیری از فروش شیر برگشتی در مراکز خریدبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛  معاون فرماندار تربت جام امروز در جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی که در فرمانداری برگزار شد با بیان این مطلب گفت: بدلیل بالا بودن سطح میکروبی شیر های برگشتی واحد های صنفی غیر مجاز حق فروش شیر فله را ندارند و باید از توزیع آن در این فروشگاه های جلوگیری شود.

احمد شافعی افزود: اداره های بهداشت و درمان و صنعت معدن وتجارت با نظارت کامل بر مراکز مجاز عرضه شیر فله از فروش در اماکن غیر مجاز جلوگیری کنند تا سلامت شهروندان به خطر نیافتد.

شافعی تصریح کرد: باید دامپزشکی و دستگاه های نظارتی برتمام مراحل تولید، حمل و عرضه شیر نظارت کامل انجام دهند تا از تب مالت جلوگیری شود.

معاون فرماندار تربت جام با توجه به حرکت کاروان های پیاده آخر صفر به مناسبت شهادت امام رضا علیه السلام به مشهد مقدس تصریح کرد: اعضای شورای سلامت و امنیت غذایی تمهیدات لازم را برای سایر کاروانها به لحاظ مسائل بهداشتی، گرمایشی، غذایی و امنیتی و توجیه مسئولان کاروان و اعزام نیرو کارشناس بهداشت به همراه کاروان ها در نظر داشته باشند تا زائرین با مشکلی مواجه نشوند.

وی ادامه داد: فروش طیور زنده در جمعه بازار و در برخی از خیابان های سطح شهر باعث نگرانی انتقال بیماریهای مشترک طیور و انسان شده است که تحت هیچ شرایطی طیور زنده نباید عرضه شود و شهرداری با همکاری صنعت ، معدن و تجارت باید از فروش طیور زنده در اماکن غیر مجاز جلوگیری کند.

شافعی تاکید کرد: اداره محیط زیست با نظارت جدی تر مانع شکار پرندگان مهاجر شود تا مشکلی از انتقال بیماری آنفولانزا پرندگان در منطقه نداشته باشیم و در صورت تلف شدن پرندگان مهاجر به دامپزشکی شهرستان اطلاع رسانی شود.
انتهای پیام// س ج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.