معاون درمان وزارت بهداشت از افزایش 27 درصدی تعداد تخت‌های ویژه دانشگاهی بعد از طرح تحول سلامت خبر داد.

محمد آقاجانی معاون درمان وزارت بهداشت در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ضریب اشغال تخت های ویژه در کشور را فوق اشباع اعلام کرد و گفت: ضریب اشغال این تخت ها در کشور به ویژه شهر تهران صد درصد و در سایر استان ها 90 درصد گزارش شده است. از طرفی در این حوزه به نیروهای کارآمد و ماهرتر از پرسنل معمول نیاز است. به طوری که هر تخت به 3.5 نیروی فنی، 0.7 نیروی پشتیبانی و 2 پرستار نیاز دارد.

وی ادامه داد: تعداد تخت های ویژه دانشگاهی قبل از اجرای طرح تحول سلامت 5800 تخت بوده که اکنون به 7500 تخت رسیده و افزایش 33 درصدی داشته است. البته تا پایان سال 95، 77 تخت دیگر به این تعداد افزوده می شود که در کل افزایش 44 درصدی تخت های مراقبت های ویژه را نسبت به قبل از طرح تحول نظام سلامت خواهیم داشت.

آقاجانی آمار تخت های مراقبت ویژه غیر دانشگاهی را نیز 985 تخت و تعداد تخت های خصوصی را هزار و 29 تخت اعلام کرد و افزود: ایجاد، راه اندازی و تجهیز هر تخت مراقبت ویژه 400 تا 500 میلیون تومان هزینه دارد.

معاون درمان وزیر بهداشت یادآور شد: برای خروج از وضعیت بحران، طبق سطح بندی تا پایان سال 1395 به 2 هزار و 400 تخت مراقبت های ویژه نیاز داشتیم که خوشبختانه 1700 تخت به بهره برداری رسید و امیدواریم تا پایان سال از 700 تخت باقی مانده نیز بهره برداری شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار