عضو کمیسیون برنامه گفت: اگر تا هفته آینده برنامه ششم را به صحن علنی ارائه کنیم‌ می‌توان بودجه سال آینده را متناسب با احکام تصویب شده بررسی کرد.

برنامه ششم ملاک بررسی لایحه بودجه سال 96 است"محمدرضا تابش" عضو کمیسیون برنامه و بودجه در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به ارائه لایحه بودجه سال 96 توسط رئیس جمهور به مجلس گفت: تلاش داریم با توجه به فرایند طی شده پیرامون بررسی برنامه ششم توسعه در مجلس هرچه سریع‌تر تصویب آن را در کمیسیون تلفیق به پایان رسانده تا ملاک بررسی بودجه سال 96 قرار بگیرد.

نماینده مردم اردکان تصریح کرد: لایحه برنامه ششم در هر صورت با حضور نمایندگان دولت تاکنون در کمیسیون تلفیق به تصویب رسیده و تلاش شده تکالیف مالایطاقی در آن وجود نداشته باشد که دولت قادر به انجامش نباشد.

وی با بیان اینکه لایحه بودجه اکنون بعد از پیشنهادات نمایندگان در کمیسیون‌های تخصصی بررسی خواهد شد، بیان داشت: اگر بتوانیم تا هفته آینده برنامه ششم را به صحن علنی ارائه کنیم‌ می‌توان بودجه سال آینده را متناسب با احکام تصویب شده برنامه بررسی کرد.

تابش همچنین با اشاره به اینکه دولت و مجلس به این تعامل رسیدند که احکام ارائه شده توسط دولت تبدیل به قانون برنامه ششم شود، اظهار داشت: البته اگر دولت برنامه ششم را ارائه می‌کرد، بسیار بهتر بود و نتایج مطلوب‌تری هم عایدش می‌شد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در واکنش به برخی خبرها پیرامون احتمال تمدید برنامه پنجم توسعه خاطرنشان کرد: بررسی و تصویب برنامه ششم در کمیسیون تلفیق در مراحل پایانی است و می‌توان با تصویب نهایی، آن را ملاک بررسی لایحه بودجه سال 96 قرار داد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار