استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: 16 آذر نماد استکبار ستیزی دانشجویان است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ قاسم سلیمانی در آیین بزرگداشت روز دانشجو در تالار امام خمینی (ره) دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای 16 آذر و دانشجویان شهید کشور گفت: به دنبال توطئه استکبار جهانی از سال 1320 بر علیه مردم ایران، دانشجویان بیدار در برابر استکبار ایستادند و شهادت 3 دانشجوی شهید پلی تکنیک تهران در 16 آذر، نمادی از استکبار ستیزی دانشجویان شد.

وی، جریان شناسی و استکبار شناسی را از خصوصیات و ویژگی های جنبش های دانشجویی و تشکل های سیاسی دانست و افزود: تشکل های دانشجویی، احزاب و گروه های سیاسی باید از تخریب یکدیگر پرهیز و با همدلی و وحدت در برابر استکبار ایستادگی کنند.

استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه نقدهای دانشجویان باید از افراط و تفریط به دور باشد تأکید کرد: دانشجویان باید بر سر استکبار جهانی فریاد بزنند.
سلیمانی گفت: استکبار جهانی بدون شک دشمن ملت ایران و منافع کشور است و باید اهداف استکبار از سوی تشکل های دانشجویی برای همه دانشجویان تبیین شود.

سلیمانی افزود: تحلیل طیف ها و تشکل ها باید براساس واقعیت های جامعه باشد و نقاط وحدت پررنگ تر شود.

وی یادآور شد: در دوران دفاع مقدس، جوانان انقلابی که تعدادی از آنها دانشجو بودند بدون هیچ گونه سازماندهی و با دست خالی، با پیروی از امام راحل (ره) و با وحدت در برابر دشمن ایستادند.

سلیمانی با اشاره به خدمات دولت یازدهم در عرصه دیپلماسی از جمله منزوی کردن آمریکا در مذاکرات پنج به علاوه یک، گفت: دولت با دیپلماسی خود در برابر آمریکا که به دنبال ایران هراسی و ایران ستیزی بود ایستاد.

وی اضافه کرد: افزایش میزان تولید نفت ایران در نشست اخیر اجلاسیه اوپک در حالی که تولید کشورهای عضو ثبیت شده، یک موفقیت برای ایران است.

سلیمانی با بیان اینکه در این دولت طرح تحول سلامت اجرایی شد، ادامه داد: در بخش اقتصادی نیز تورم کاهش و تراز تجاری خارجی ایران افزایش یافت و سرمایه گذاری خارجی در کشور از رشد مطلوبی برخوردار گردید.

وی افزود: در چهارمحال و بختیاری نیز در این دوره یکی از منظم ترین انتخابات بدون هیچ حاشیه ای برگزار شد و این یک افتخار برای استان می باشد.

سلیمانی گفت: بهره برداری از فرهنگسرای شهرکرد، کارخانه فولاد سفید دشت، کارخانه ورق روکش دار، کارخانه چادر مشکی پس از 23 سال، جاده های جایگزین جاده کارون، توسعه خانه های روستایی، گازرسانی به روستاها، افزایش جاده های چهار خطه و ایجاد کمربندی شهرکرد از جمله طرح های اجرایی دولت یازدهم در چهارمحال و بختیاری است.

گفتنی است: در این آیین نمایندگان پنج تشکل سیاسی، علمی و فرهنگی دیدگاه های خود پیرامون روز دانشجو، مسائل سیاست خارجی و برجام، سیاست داخلی، اقتصاد مقاومتی و حمایت از تشکل های دانشجویی را مطرح کردند.

۱۶ آذر به مناسبت سالروز شهادت مصطفی بزرگ‌نیا، احمد قندچی و مهدی (آذر) شریعت‌رضوی 3 دانشجوی دانشکده فنی دانشگاه تهران در سال 1332 و در پی اعتراض به حضور معاون رئیس جمهور وقت آمریکا، به عنوان روز دانشجو نامگذاری شده است.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار