فرماندار همدان گفت: ظرفیت های اخلاق و مذهبی جامعه یکی از موثر ترین راه برای کنترل و پیشگیری از ایدز است.

ظرفیت های مذهبی جامعه، موثر ترین راه برای پیشگیری از ایدز استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ علی تعالی در همایش پیشگری از ایدز اظهار داشت: آمارهای فعلی بیانگر انتقال و ابتلای 43 درصد از مبتلایان به ایدز از طریق رفتارهای پرخطر جنسی آلوده به این بیماری است.

وی افزود: باید از همه ظرفیت های اخلاقی مذهبی اجتماعی و رسانه ای به ویژه روحانیت برای آگاه سازی نسل جوان از بیماری ایدز بهره گیری کرد.

تعالی با بیان اینکه در خوش بینانه ترین آمارها 75 هزار نفر مبتلا به ایدز در کشور وجود دارد، گفت: تاکون 30 هزار نفر از این مبتلایان شناسائی و10 هزار نفر هم خدمات درمانی وداروئی می گیرند.

وی ادامه داد: سکوت دردناک مجامع علمی و رسانه ای در این زمینه وعدم اگاهی مردم باعث گسترش روز افزون ایدز در جامعه به ویژه در بین نسل جوان شده که بسیار نگران کننده است.

فرماندار همدان آموزش و روشنگری را دو رسالت مهم متولیان سلامت جامعه برای مقابله با فراگیر شدن ایدز دانست و گفت: باید هم در حوزه عمومی جامعه وهم در حوزه مبتلایان به ایدز اقدامات گسترده اطلاع رسانی واموزش انجام شود.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان همدان هم گفت: دولت برای پیشگیری از بیماری ایدز بعنوان گران وترین و پرهزینه ترین بیماری خدمات مشاوره ای ودرمانی را کاملا رایگان ارائه می دهد.

خیراندیش ادامه داد: آمارهای موجود بیانگر افزایش تعداد مبتلایان خانم به ایدز از 16 درصد به 40 درصد است که نشانگر دو برابر شدن ابتلای خانم ها نیسبت به آقایان است.

انتهای پیام/د
برچسب ها: ایدز ، بیماری ، پیشگیری ، همدان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.