اردبیل؛

فعالیت 137 کتابخانه مخزن دار در مساجد استان اردبیل

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل گفت: ۱۳۷ کتابخانه مخزن دار در کانون های فرهنگی هنری مساجد استان فعال است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ نادر سقاء با اشاره به اینکه 137 کتابخانه مخزن دار در کانون های فرهنگی هنری مساجد استان فعال است که از تعداد 24 درصد در مساجد مناطق روستایی قرار دارد، افزود: 185 باب کتابخانه باز نیز در مساجد با کتب دینی در دسترس عموم مردم قرار گرفته است.

وی گفت: بیش از 36 هزار جلد کتاب در مجموع کتابخانه های مخزن دار و باز کانون های فرهنگی هنری در مساجد استان فعال است.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل با یادآوری این مطلب که تاکنون بیش از 31 هزار نفر عضو این کتابخانه ها هستند، خاطر نشان کرد: در سال جاری بیش از 8 هزار کتاب در موضوعات مختلف از طرف ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور برای استان اردبیل ارسال شد.

سقاء با بیان این مطلب که 500 کتاب نیز برای طرح تلاوت نور در بین کانون های فرهنگی هنری مساجد استان توزیع شده است، افزود: نهج البلاغه و مفاتیح الجنان از دیگر کتب توزیع شده در بین کانون های فرهنگی هنری مساجد صورت گرفته است.

وی با اعلام این مطلب که هشت هزار کتاب نیز از طریق خیرین به کتابخانه های مساجد کمک شده است، اظهار داشت: 10 هزار کتاب نیز از طرف اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با موضوعات عمومی برای کتابخانه های مساجد به ویژه مناسبت روستایی و محروم اهدا شد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.