از 38واقف هرمزگانی در چهارمین همایش یاوران وقف در بندرعباس تجلیل شد.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بندرعباس،حجت الاسلام منصور هاشمی مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان هرمزگان گفت: این واقفان در زمینه های درمانی، مذهبی، اطعام فقرا و برگزاری تلاوت قرآن در هرمزگان فعالیت می کنند.

وی افزود: از ابتدای سال تاکنون 115 موقوفه در استان ثبت شده که مهمترین آنها مسجد امام حسین (ع) در بندرعباس و مسجد فاطمه زهرا در قشم و مجتمع درمانی بود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان هرمزگان  گفت: نیاز استان به موقوفاتی همچون درمانی، تحصیل ، حمایت از افراد بی سرپرست، دانش آموزان بازمانده از تحصیل و ازدواج است.

رئیس اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان بندرعباس هم در این همایش گفت:از ابتدای سال تاکنون بیش از سی موقوفه در بندرعباس ثبت شد که مهمترین آنها یک باب منزل مسکونی 100 متری است.

حجت الاسلام مصطفی آزادی افزود: موقوفات در سه نیت عزاداری امام حسین (ع) در محرم و صفر و ماه رمضان ، تلاوت قران ،اطعام فقرا ، مراسم لیلی قدر و هزینه های جاری مساجد شهرستان بندرعباس ثبت شد.

وی گفت: بیش از 800 سند موقوفه و رقبه در شهرستان بندرعباس بهره وری و به روز رسانی شد.

رئیس ستاد اقامه نماز استان هم در این همایش گفت: نیازهای جامعه به وسیله وقف تامین می شود و دستگیری از فقرا و ابن سبیل از مهم ترین اولویت ها باید قرار گیرد.

حجت الاسلام فروزان نژاد افزود: مساجد استان باید هر لحظه برای وقف و کمک به مستمندان آماده باشند.

وی بانوان را از مهم ترین یاوران وقف در جامعه معرفی کرد و گفت: بانوان با مدیریت صحیح نقش مهمی در ترویج فرهنگ وقف دارند .
هرمزگان سه هزار و ششصد موقوفه و دوازده هزار و چهارصد و شصت رقبه دارد.

انتهای پیام/ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.