هیات تجاری چین برای سرمایه گذاری مشترک در اجرای شبکه ریلی و بندر خشک با مدیران بازرگانی و تجار قزوین دیدار کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛ عبور خط راه اهن از چین به اروپا از  مسیر ایران و بهره برداری از بارانداز و حمل کالا از ایران به چین و بالعکس محور اصلی جلسه بود.

سرمایه گذاری چینی ها در شبکه ریلی استان

 مدير مركز هماهنگي اتحاديه حمل و نقل و ارتباطات چين در این جلسه گفت : با اجرای این طرح حمل بار از طريق راه اهن به جای كشتي طول مسير را از ٤٠ روز به ٢٠ روز كاهش مي دهد .

 وو جينگو افزود:  با توجه به اهمیت جاده ابریشم در انتقال کالا با اجرایی شدن این پروژه  کالاها برای ورود به اروپا از ایران عبورخواهند کرد .

وي گفت: در حال حاضر حجم تجاري دو كشور به چهل  ميليارد دلار است كه قسمت عمده  و حجم محموله ها از طريق آبي به بندر عباس مي رسد .

 بگفته ی وی ، اگر يك درصد حجم مبادلات  تجاری را در خطوط راه اهن در نظر بگيريم به هر واگن صد هزار دلار و هر كدام بيش از چهل هزار واگن را پوشش دهد .

وي گفت: با قرار دادن اعداد كنار هم ما هم اكنون به سه بلاگ ترن احتياج داريم تا اين پروژه عملیاتی شود .

به گفته ی وی انتخاب مسیر و ایستگاه برای تعریف بلاگ ترن و قیمت پایه ی حمل و نقل دو موضوع مهمی است که باید مورد گفتگو قرار گیرد .

ووجینگو گفت : با توجه به اینکه در مراحل اولیه هستیم و قیمت بلاگ ترن کمی بالاتر از حمل دریایی است انتظار داریم تا دولت های ایران و چین با اعمال سیاست هایی در این بخش کمک کنند .

علیرضا کشاورز قاسمی رئیس اتاق بازرگانی استان با بیان اینکه اتاق بازرگانی عضو اجلاس شهرهای جاده ابریشم است گفت: با توجه به حمل بار از طریق قطارهای باربری از چین به اروپاو طولانی بودن مسیر قرار است که این مسیر تغییر و برای ورود به اروپا از ایرا ن عبور کند .

وی گفت : این تغییر مسیر 14 روز در کاهش زمان حمل موثر خواهد بود و باعث کاهش قیمت تمام شده نیز می شود .

رئیس اتاق بازرگانی استان گفت : بارانداز و بندر خشکی با مشارکت بخش خصوصی ایران و فعالان بخش خصوصی چین انجام خواهد شد.

کشاورز قاسمی  گفت : در صورت اجرای این طرح ورود به خاک ایران از مسیر سرخس خواهد بود .

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار