مدیرکل راه و شهرسازی استان گفت: در بازدید معاونین وزیر راه و شهرسازی ، موافقت اولیه برای ایجاد آزادراه چهارخطه در این محور با سرمایه گذاری بخش خصوصی دریافت شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛ حامد مانی فر ،  هم اکنون این محور با طول 55 کیلومتر با مشخصات راه فرعی و روستایی در حال سرویس دهی است.

مانی فر با اشاره به اینکه احداث راه اصلی در این محور در قانون بودجه پیش بینی شده است ، گفت : برای ارتقای آن به آزادراه با توجه به اعلام آمادگی سرمایه گذار، انجام مراحل ادارای در دستور کار قرار می گیرد تا مطالعات اولیه برای این پروژه آغاز شود.

بگفته ی مدیرکل راه و شهرسازی استان ،  این محور با عبور از منطقه تاریخی و گردشی قاقازان و ایجاد دسترسی برای ناحیه تاریخی قزقلعه، محورهای پر تردد قزوین – رشت، قزوین – زنجان و قزوین به همدان را به یکدیگر متصل می کند و مسیر دسترسی به شمال و غرب کشور را کوتاه خواهد کرد.

مانی فر ، کاهش در مصرف سوخت، زمان سفر، حجم ترافیک و همچنین ارتقای موضوع پدافند غیرعامل در منطقه را از جمله مزایای احداث و ارتقای این محور بیان کرد .

وی با اشاره به وجود فعالیت گسترده کشاورزی در بخش های ضیاآباد و تاکستان و تولید محصولات با کیفیت انگور و گردو در این مناطق  گفت : ایجاد این مسیر می تواند با افزایش ایمنی و تسریع در حمل و نقل کمک شایانی به توسعه اقتصادی و کشاورزی منطقه داشته باشد.

مدیر ساخت و توسعه راههای اداره کل راه و شهرسازی هم گفت : در حال حاضر محور آبترش – ضیاآباد – نهاوند تحت عنوان احداث راه اصلی در حال اجرا ست و هفت کیلومتر آن از سمت آبترش به بهره برداری رسیده .

جعفر قزوینیان افزود: پروژه ایجاد تقاطع غیرهمسطح در محل تقاطع این محور با آزادراه قزوین – رشت نیز در حال اجرا است.

قزوینیان همچنین اضافه کرد: با توجه به تردد قابل توجه، برنامه ریزی برای بازیافت سرد و تثبیت 12 کیلومتر از مسیر در دستور کار قرار دارد که افزایش ایمنی و تسهیل در عبور و مرور را در پی خواهد داشت.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار