سرمربی تیم ملی فوتبال جوانان گفت: کشف و معرفی استعداد ها جزو اصلی ترین برنامه های مهم ما برای حضور مقتدرانه در رقابت های انتخابی جام جهانی بود.

پیروانی: کشف و معرفی استعدادها برنامه مهم ما بودبه گزارش خبرنگار حوزه فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛امیرحسین پیروانی در نشست خبری‌اش که امروز (چهارشنبه) در فدراسیون فوتبال برگزار شده بود اظهار داشت: اخیراً جلسه‌ای را با مهدی تاج برگزار کردیم. در این جلسه اعضای کمیته فنی و کمیته جوانان، رئیس سازمان تیم‌های ملی و مرتضی محصص حضور داشتند.

وی ادامه داد: در این جلسه درباره عملکرد تیم جوانان صحبت و برنامه‌هایی که برای جام جهانی داریم را ارائه کردیم. ما تا جام جهانی برنامه سه ساله داشتیم که یکی از مهم‌ترین بخش‌های این برنامه کشف و معرفی استعدادهای خوب فوتبال در این رده سنی بود.

سرمربی تیم ملی جوانان در ادامه عنوان کرد: به دنبال صعود به المپیک بعدی هستیم و پرچم ایران را در این رقابت ها به اهتزاز در بیاوریم.

پیروانی درباره اینکه چه برنامه ای برای استعدادیابی خواهید داشت افزود: در مرحله استعدادیابی کارهای خوبی انجام دادیم و 80 درصد شاکله تیم مشخص شده است. خوشبختانه بازیکنان مستعد خوبی را در مرحله یک شناسایی کردیم. در اردوی بعدی که از 5 دی ماه برگزار می شود. مربیان لیگ برتر تعامل خوبی با ما دارند و بازیکنان خوبی را به ما معرفی کردند.  در بوشهر و سیرجان بازیکنان خوبی را دیدیم و فکر می کنم که از اردوی پنجم تیم کاملتری در اختیار داشته باشیم.

وی ادامه داد: در سال گذشته 40 درصد تیم جوانان تغییر کرده بود و امسال هم قصد داریم در پست های مختلف بازیکنان مستعدی را انتخاب کنیم.

سرمربی تیم جوانان درباره بازیهای تدارکاتی عنوان کرد: یک جلسه خوب با تاج و همکاران داشتیم. برای برگزاری دیدار های تدارکاتی باید به آرژانتین و برزیل سفر کنیم. من درخواست حضور در سه تورنمنت را کردم. تاج هم دستور داده تا در این امور قاطع باشیم. بازیکنان باید تجربه داشته باشند. نیاز به بازیهای تدارکاتی داریم. یک زمان شرایط خوبی نداشتیم. 

وی تصریح کرد: بازیکنان به لحاظ سنی و فیزیکی خوب نبودند. بازی کردن با تیمهای اروپایی سخت است. در اروپا برای جام جهانی 5 سهمیه دارند که انگلستان قهرمان سال قبل یکی از این سهمیه ها را کسب کرده بود.

پیروانی در ادامه عنوان کرد: دیدار با کره جنوبی نیز خوب بود. اگر بتوانیم برنامه ریزی منظم و بازی تدارکاتی مناسب داشته باشیم در آن صورت می توانیم در جام جهانی به دور دوم صعود کنیم.

وی درباره اینکه با کی روش تعامل دارد، گفت: کی روش یک کتاب وزین در فوتبال است. وی می تواند کمک زیادی به فوتبال ایران کند. ما بخش زیادی از موفقیت های خود را مدیون کی روش هستیم. از نظر اعتماد به نفس به تیم ملی جوانان کمک کرد. کی روش پذیرفت که بزرگسالان و جوانان بازی درون تیمی داشته باشند. 

پیروانی بیان کرد: ما در جلسات با کی روش متوجه شدم که وی شناخت زیادی نسبت به تیم جوانان داشت. بر این اساس از تجربیات وی برای مسابقات آسیایی استفاده کردیم. همچنین باید برای مسابقات جام جهانی با سرمربی تیم ملی بزرگسالان تعامل بهتری داشته باشیم. منتظریم که کی روش از سفر برگردد تا بتوانیم برخی مسائل را به او گزارش بدهیم و از تجربه وی به نحو احسن استفاده کنیم. 

وی افزود: سعی کردم نوع فوتبالی که ارائه می دهم، جذاب باشد. در 4 بازی نهایی فقط یک گل دریافت کردیم. از جام جهانی قبلی تا الان ساختار خیلی خوبی داریم.  

پیروانی ادامه داد: بازیکنان خوبی را در تورنمتها داریم. در اردویی که در مشهد داشتیم فقط رضا کرملاچعب حضور داشت. در حال حاضر با تعاملی که با تیم های لیگ برتر داریم بازیکنان بیشتری را در اختیار خواهیم داشت. 

وی در خصوص مشکلات مالی بیان کرد: ما به این مسئله زیاد فکر نکردیم. ما این مسائل را فراموش کرده ایم. تا این لحظه تاثیر در روند کار ما نداشته اما امیدواریم که مطالبات کادر فنی پرداخت شود چون شغل آنها فقط همین حضور در کادر فنی جوانان است.

سرمربی تیم فوتبال جوانان تصریح کرد: قرارداد من تا المپیک 2020 است. به دنبال این هستیم که برنامه بلند مدت فدراسیون فوتبال برای تیم ملی جوانان اجرایی کنیم و این برنامه به حضور من در تیم ملی بستگی ندارد. ترکیب ما در مسابقات قبلی رده های سنی زیر 18 سال بود اما در مسابقات کره جنوبی به زیر 19 سال رسید. و در مسابقات آسیایی 2018 به زیر 21 سال خواهد رسید. باید این تیم حمایت شود. 

پیروانی اظهار کرد: در بازی های آسیای گوانجو و اینچون ترکیب تیم مشخص شده بود اما با روشی که ما انتخاب کردیم این بازیکنان می توانند سال های سال بازی کنند. فکر می کنم آن جابجایی های قبلی روی عملکرد فنی فوتبال ما تاثیر منفی گذاشته بود. البته  این روش باعث می شود که این مسیر درست و اصولی پیش برود. 

پیروانی در پایان خاطر نشان کرد:  من تشکر می کنم از کسانی که در فوتبال ایران تاثیرگذار هستند و باعث می شوند این موفقیت ها بیشتر شود و خوشحالم که به فوتبال ایران کمک می کنم. امیدوارم این روند ادامه داشته باشد. از تاج ورئیس فدراسیون فوتبال و کسانی که اردوهای ما را هماهنگ کردند تشکر  می کنم.  از آزاد مدیر تیم و  همکاران خوبم که با تمام وجود تلاش کردند و اصحاب رسانه تشکر می کنم. نگاه ویژه ای به تیم ما شده است. فکر می کنم در آینده نزدیک یکی از بهترین تیم های جوانان آسیا را داشته باشیم. امیدوارم این حمایتها همچنان پررنگ تر شود.  به هر حال در سال آینده برای کسب سهمیه المپیک تلاش می کنیم.  


انتهای پیام/ 


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار