مدیر مرکز فرهنگی بهرمان گفت: طرح «شهر خوب، شهروند خوب» با ترویج فرهنگ بازیافت و تفکیک زباله از مبدأ برای دانش‌آموزان، در مدارس منطقه 5 مشهد در حال اجرا است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، زهرا محمدی‌نیک اظهار کرد: طرح «شهر خوب، شهروند خوب» در تمامی مدارس پسرانه و دخترانه دوره‌های اول و دوم مقطع دبستان منطقه 5 شهرداری مشهد و آموزش و پرورش منطقه تبادکان در حال اجرا است.

وی افزود: این برنامه در قالب نمایش، تئاتر و بازی‌های سرگرمی کودکانه در جهت ترغیب و تشویق دانش‌آموزان در حفظ نظافت، تفکیک زباله‌ها و تأثیرات آن در سلامت خود و دیگران برگزار می‌شود.

مدیر مرکز فرهنگی بهرمان با بیان اینکه در طرح «شهر خوب، شهروند خوب» ساخت بیش از 100 کاردستی با مواد بازیافتی را توسط دانش‌آموزان داشتیم؛ خاطرنشان کرد: این کاردستی‌ها با مواد بازیافتی‌ای همچون بطری نوشابه، کاغذ باطله و دیگر مواد غیرقابل مصرف درست شده‌اند.

محمدی‌نیک هدف از اجرای طرح «شهر خوب، شهروند خوب» را ترویج فرهنگ بازیافت و تفکیک زباله از مبدأ در میان دانش‌آموزان دانست و تصریح کرد: معتقدیم که بهترین زمان یاددهی در دوران دبستان است، زیرا این عملکرد درست تا آخر عمر در ذهنشان می‌ماند و حتی مشوقی برای دیگران و نسل‌های پس از خود هستند.

وی درباره آمار مخاطبان این طرح، تأکید کرد: تا کنون بیش از 2500 دانش‌آموز مقاطع اول و دوم دبستان، در این طرح همکاری داشتند.

مسئول اجرای طرح «شهر خوب، شهروند خوب» با اشاره به اینکه این طرح از ابتدای فصل پائیز آغاز شده و تا پایان این فصل ادامه دارد؛ بیان کرد: در پایان آذر ماه مراسم اختتامیه این طرح در مرکز فرهنگی بهرمان برگزار می‌شود و در این مراسم از 15 برگزیده این طرح تقدیر به‌عمل می‌آید.

محمدی‌نیک گفت: برگزیدگان طرح شهر خوب شهروند خوب از خدمات رایگان در حوزه‌های فرهنگی، تفریحی و ورزشی بهره‌مند می‌شوند.

وی با بیان اینکه طرح «شهر خوب، شهروند خوب» تنها مختص موضوع بازیافت و تفکیک زباله‌ها نیست، افزود: در این طرح به تمامی موضوعات مرتبط با آسیب‌های اجتماعی و سلامت همچون چهارشنبه آخر سال، موبایل، اینترنت، ماهواره، حفظ امنیت خود در برابر سودجویان و غیره پرداخته می‌شود.

مدیر مرکز فرهنگی بهرمان خاطرنشان کرد: در یک برنامه دیگر طرح امنیت اجتماعی دختران و پسران دانش‌آموز دوره‌های اول و دوم مقطع دبیرستان در تمامی مدارس منطقه 5 شهرداری مشهد و آموزش و پرورش منطقه تبادکان اجرا شده است که این طرح نیز از ابتدای سال تحصیلی 96-95 آغاز شده و تا پایان فصل پائیز ادامه می‌یابد و در این طرح دانش‌آموزان این مقاطع با آسیب‌های اجتماعی‌ای که آن‌ها را تهدید می‌کند آشنا شده و راه‌های مقابله با آن‌ها را می‌آموزند تا طعمه دشمنان و سودجویان نشوند.

محمدی‌نیک بیان کرد: یکی از گروه‌های زحمتکش شهرمان پاکبانان هستند که در تمامی ایام سال و در سرما و گرما در جهت نظافت شهرمان و داشتن شهری پاک، تمیز و سالم تلاش می‌کنند و در این راستا همایش پاسداشت تلاش‌ها و خدمات صادقانه پاکبانان شهر مشهد در قالب طرح «شهر خوب، شهروند خوب» همزمان با ایام فرخنده هفته وحدت در مرکز فرهنگی بهرمان برگزار می‌شود و در این مراسم از رفتگران نمونه شهر مشهد تقدیر به‌عمل می‌آید.

انتهای پیام//ف.ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار