مدیرکل راه و شهرسازی استان گفت : بر اساس استانداردهای بین المللی برای نگهداری راه های استان سالانه 600 میلیارد تومان اعتبارنیاز است .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛ حامد مانی فر مجموع ارزش راههای استان قزوین  را بالغ برشش هزار  میلیارد تومان بیان کرد و گفت : سالانه فقط 12 درصد از هزینه نگهداری راهها محقق می شود .

رییس شواری حمل و نقل استان با اشاره به قرار گرفتن قزوین در مسیر جاده ابریشم گفت : جاده های استان بخش قابل توجهی از ترافیک کشور را به خود اختصاص داده است که این موضوع اهمیت نگهداری از این محورها را دو چندان می کند.

وی ، طول راههای استان قزوین را  حدود شش هزار و 700 کیلومتربیان کرد و گفت :  معادل 11 هزار کیلومتر راه همسنگ است .

مانی فر افزود: استان قزوین  با دارا بودن 3/5 درصد از طول راهها 15 درصد از حمل و نقل کشور را بر عهده دارد.

مانی فر با اشاره به  پروژه های اولویت دار حوزه ساخت و توسعه راهها گفت: راههای اصلی قزوین – الموت – تنکابن و قزوین – رحیم آباد کلاچای که هر کدام علاوه بر کاهش قابل توجه مسیر،  مصرف سوخت و هزینه نقش مهمی در کاهش حجم ترافیک سایر محورهای منتهی به شمال کشور خواهند داشت .

وی اضافه کرد: در سفر رییس  جمهور 50 میلیارد تومان اعتبار برای محور قزوین رحیم آباد کلاچای اختصاص داده شده است که امیدواریم تامین اعتبار برای پیشبرد و تکمیل این پروژه ها در دستور کار کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی قرار گیرد.

مدیرکل راه و شهرسازی در ادامه با اشاره به پروژه  تعریض و چهار خطه کردن و بهسازی محور محمدیه به آبیک گفت :  بخشی از این پروژه انجام شده و در سال جاری برای پیشبرد آن اعتباری تخصیص داده نشده است.

وی اظهار امیدواری امیدواری کرد :با توجه به اهمیت این پروژه و ترافیک قابل توجه محور آزادراه قزوین – کرج که به صورت موازی با این مسیر قرار دارد، تمهیدات لازم برای تخصیص اعتبار مورد نیاز برای تکمیل آن صورت گیرد.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار