اردبیل؛

راه اندازی صنایع تبدیلی در ۴ پهنه معدنی اردبیل

استاندار اردبیل گفت: صنایع تبدیلی در چهار پهنه معدنی استان راه اندازی می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ مجید خدابخش در جلسه کارگروه اقتصادی اردبیل با اشاره به انجام مطالعات معدنی در چهار زون مجزا در اردبیل اظهار کرد: مطالعات برای تحقق این مهم توسط کارشناسان انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مطالعات زون‌های معدنی رو به اتمام بوده و دستاوردهای مثبتی نیز به همراه داشته است، گفت: بعد از تکمیل مطالعات ضرورت داشت که سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای اکتشاف معادن جذب شوند.

استاندار اردبیل افزود: به دلیل اینکه حجم سرمایه‌گذاری بالا بود، این مهم با بررسی تقاضاهای مختلف همراه شد و در نهایت برای هر چهار پهنه سرمایه‌گذارانی جذب شدند.

خدابخش با تأکید به اینکه صنایع تبدیلی معدنی یکی از مهم‌ترین ضرورت‌های توسعه استان است، یادآور شد: در واقع موضوع راه‌اندازی صنایع تبدیلی و ممانعت از خروج خام مواد معدنی در استان اهمیت ویژه دارد.

وی راه‌اندازی صنایع تبدیلی معدنی را موجب دگرگونی اقتصادی و پیشرفت استان دانست و گفت: بعد از اکتشاف معادن انتظار می‌رود راه‌اندازی صنایع تبدیلی در دستور کار قرار گیرد.

استاندار اردبیل همچنین در خصوص وضعیت قیمت‌گذاری آب‌های معدنی افزود: برخی پیمانکاران بخش خصوصی در سرعین معتقدند تبعیضی در قیمت آب تخصیصی اعمال می‌شود.

خدابخش تصریح کرد: آب‌های گرم معدنی یکی از محورهای مهم گردشگری شهرستان سرعین است و ضروری است مدل مشخصی برای قیمت آب تخصصی تعریف شود.

وی همچنین با اشاره به ایجاد مشکلات متعدد در واگذاری یک‌ساله آب‌های گرم معدنی به بخش خصوصی افزود: لازم است زمان واگذاری حداقل به پنج سال افزایش یابد تا از بسیاری از مشکلات فعلی کاسته شود.

استاندار اردبیل گفت: انتظار می‌رود واگذاری نیز به افرادی که تخصص لازم را دارند انجام شود تا در ادامه بتوان خدمات کیفی ارائه کرد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.