به گزارش
گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، آمازون روز گذشته رسما از چشم انداز سوپرمارکت های خود در آینده پرده برداری کرد.
این سوپر مارکت، نخستین نوع از سوپرمارکت های مدرن شرکت آمازون است که در نزدیکی دفتر مرکزیشان، سیاتل راه اندازی شده است. این فروشگاهها که آمازون گو (Amazon Go) نام خواهند داشت، در واقع تفاوتهای اساسی را نسبت به دیگر سوپرمارکت های فعال در حال حاضر جهان دارند.
نخستین سوپرمارکت آمازون گو در یک فضای 550 متری در سیاتل احداث شده است. خریداران با ورود به این سوپر مارکت میتوانند مواد غذایی مورد نظر را برداشته و سپس از فروشگاه خارج شوند. گفتنی ست که سفارشهای آنها به صورت خودکار از حساب کاربری آمازون آنها کم خواهد شد.
فروشگاه آمازون گو متکی بر سنسورها و بینایی کامپیوتری است تا بتواند تشخیص دهد خریداران چه اجناسی را خریداری کرده و سپس از فروشگاه خارج شدهاند. این تجربه خرید در ابتدا با استفاده از یک اپلیکیشن اسکن و پیش از ورود مشتریان به داخل فروشگاه آمازون گو آغاز خواهد شد. سنسورهای تعبیه شده بر روی دربهای خروجی نیز قادر خواهند بود مواد غذایی خریداری شده را در هنگام خروج مشتریان از فروشگاه در حساب آمازون آنها بگنجاند و زمانی که آنها قصد ترک مغازه را دارند به آنها اجازه خروج داده میشود.
نخستین شعبه فروشگاه مدرن و پیشرفته آمازون در حال حاضر به صورت آزمایشی تنها بر روی کارمندان این شرکت باز است.
آمازون قصد دارد تا سال 2017 میلادی، نخستین شعبه عمومی این سوپر مارکت را برای استفاده عموم راه اندازی کند.
منبع:العالم
انتهای پیام /