مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: در این 610 عدد مرکز آموزشی وقفی در مراسم اربعین سال جاری روزانه 7 هزار غذای گرم میان زائران اربعین کربلا توزیع شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حجت‌الاسلام رضا صادقی ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه اصفهان اظهارکرد: استان اصفهان همواره در امر وقف الگو بوده و همچنان الگوست، وقف یعنی توقف ثروت و آزاد کردن منافع آن برای رفع مشکلات جامعه.

وی افزود: انسان در هنگام وقف، خود را فدای دیگران کرده و این در حالی است که انفاق در راه خدا بارها در قرآن مورد تأکید قرار گرفته و مصادیق آن نظیر احسان، نیکی و عمل صالح بارها ذکر شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: وقف در ادیان گذشته نیز بوده و در خیابان عباس‌آباد شهر اصفهان به عنوان یکی از قدیمی‌ترین خیابان‌ها، نشانه‌هایی از وقف در کنیسه یهودیان قابل مشاهده است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در دین مبین اسلام نیز با تأکیدات فراوان حضرت علی(ع) و حضرت خدیجه(ع) این امر توصیه شده و حتی هنوز نیز آثار وقف حضرت علی(ع) در مدینه وجود دارد.

صادقی عنوان داشت: در حال حاضر نیز جامعه ما از وقف به عنوان یک حرکت نیکوکارانه بهره‌مند بوده و همه نسل‌ها از برکات آن استفاده خواهند کرد؛ آثار اجتماعی وقف مصداق اقتصاد مقاومتی بوده و تا قیامت ادامه دارد.

وی اذعان کرد: بسیاری از بیمارستان‌ها در استان اصفهان وقفی است و 610 عدد مرکز آموزشی وقفی در استان اصفهان وجود دارد؛ همچنین بسیاری از زیرساخت‌های کشور به صورت وقفی هستند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان از وقفی بودن مصلی بزرگ امام خمینی(ره) اصفهان خبرداد و اظهارداشت: همین مصلایی که هر هفته میزبان هزاران اصفهانی مؤمن و انقلابی در نماز جمعه بوده از برکات وقف است.

وی با تأکید بر لزوم وقف در حوزه‌های سلامت، قرآن، اشتغال، پژوهش، بهزیستی، اطعام زائرین، دانشگاه و ازدواج تصریح کرد: وقف باید در همه امور صورت گیرد، برای مثال در مراسم اربعین سال جاری روزانه 7 هزار غذای گرم میان زائران اربعین در کربلا توزیع شد.

صادقی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه امامزاده‌ها باید قطب فرهنگی شوند، یادآور شد: اصفهان رتبه سوم تعداد امامزاده در کل کشور را داراست و 718 ستاره درخشان را در خود جای داده است؛ همچنین اصفهان در 3 سال اخیر رتبه نخست حفظ بقاع متبرکه را از آن خود کرده است.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار