حمایت از چاپ دستی بهانه ای برای برگزاری سالانه چاپ دستی در گالری 26 شده است.

شیوا سرلک، مدیر داخلی گالری 26 که خودش نیز در زمینه هنر فعالیت‌هایی داشته است، در گفتگو با خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به نمایشگاهی که در حال حاضر در این مجموعه برقرار است، اظهار کرد: در حال حاضر مجموعه‌ای از آثار هلنا شینی دشتگل در گالری 26 به نمایش گذاشته شده است.

وی افزود: در این مجموعه آثاری با تکنیک آبستره و میکس متریال وجود دارد که با عنوان «نقاشی خوانی» تا 24 آذر  به نمایش گذاشته شده اند.

سرلک در ادامه در خصوص نمایشگاه بعدی که این مجموعه در پیش دارد، عنوان کرد: نمایشگاه بعدی تعدادی از آثار خود من در قالب  چاپ دستی را شامل می شوند که در آن ها موضوع زن را از حیث چند بعدی بودن وی به تصویر کشیده ام.

وی افزود: در این مجموعه مانند پازل زن های چندلایه ای وجود دارد که بیشتر به ویژگی چند بعدی بودن آن ها اشاره کرده ام. ویژگی که باعث شده تا یک خانم به عنوان مثال هم تلویزیون ببیند، هم ذهنش هزارجای دیگر باشد.

این هنرمند درباره تکنیک آثارش و جایگاهی که چاپ دستی دارد، اظهار کرد: مدتی می شود که چاپ دستی بین رشته‌های هنری جا باز کرده و با برگزاری دوسالانه‌ها و برنامه‌هایی مورد توجه قرار گرفته است. ما نیز در گالری 26 در همین راستا بر آن شدیم تا سالانه چاپ دستی را برگزار کنیم.

وی در خصوص این سالانه عنوان کرد: علاقه مندان برای شرکت در این برنامه می توانند تا 30 آذر آثارشان را برای ما ارسال کنند. پس از این فرصت، داوران بنام این عرصه چون مهرداد خطایی، همایون سلیمی،  عبدالحمید پازوکی، احمد وکیلی و رضا هدایت کارهای دریافتی را داوری می کنند و بعد هم نمایشگاهی که زمان آن متعاقبأ اعلام می شود، از کارهای برگزیده برگزار می شود.

سرلک در پایان یادآور شد: برنامه مذکور با هدف حمایت بیشتر از چاپ دستی  شکل گرفته است و علاقه مندان به شرکت در آن می‌توانند تا تاریخ قید شده آثارشان را در دو بخش موضوعی با عنوان آلودگی - که منظور همه آلودگی های موجود در جامعه است - و در بخش آزاد برای ما ارسال کنند.


انتهای پیام/


برچسب ها: چاپ دستی ، چاپ ، بهانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.