کمری مطرح کرد؛

زیرساخت های خدماتی جامعه ایثارگر نیازمند دگرگونی است

رئیس مرکز دانش پژوهان و تشکل های شاهد و ایثارگر گفت: نیازهای جامعه ایثارگر به سرعت در حال تغییر و تحول است، در نتیجه باید دگرگونی های اساسی در اجرای زیرساخت ها اجرا شود.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی عباس کمری رئیس مرکز دانش پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر در مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر جامعه ایثار و شهادت که امروز (یکشنبه) برگزار شد، درباره ویژگی ها و شرایطی که بنیاد شهید در آینده باید داشته باشد؛ اظهار داشت: نیازهای جامعه هدف که جامعه ایثارگری است، به سرعت در حال تغییر است و به همین دلیل زیرساخت ها نیز نیازمند دگرگونی هستند، زیرا در بیشتر موارد ضعف هایی وجود دارد و یا در برخی فعالیت ها نیز با بن بست روبه رو می شویم.

وی در ادامه گفت: بنابراین سازمان نیازمند تغییر از شیوه سنتی به مرحله مدرن و پویا است که دانش محور و مشارکت پذیر بوده و کارشناسان در تصمیم گیری مداخله داشته باشند، که ایجاد بصیرت مشترک و کار گروهی در موفقیت این امر بسیار مهم است.

کمری تصریح کرد: هدایت و رهبری افراد سازمان توسط یک رهبر مقتدر بسیار مهم است، همچنین تقویت مهارت های افراد سازمان به طوری که کارهایی که قبلاً قادر به انجام آن نبوده را، اجرا کنند که برای دستیابی به این امر باید از مرزهای سنتی عبور کرد و یک سیستم فعال بوجود آورد که در آن افراد در انجام کارها اختیار عمل داشته باشند.

رئیس مرکز دانش پژوهان و تشکل های شاهد و ایثارگر ادامه داد: شناسایی نیازهای جامعه هدف و اقدام برای انجام آن مهم است و لازمه این امر اجرای استراتژی از پایین به بالا و پیوند میان افراد در یک سازمان بوده که این کار وظیفه مدیری کارآمد است.

وی با اشاره به دستاوردهای این مرکز طی ده سال گذشته بیان داشت: هم اکنون 2 هزار و 126 اختراع، 4 هزار و 11 تألیف کتاب، 426 طرح تحقیقاتی معتبر، 12 هزار و 882 عنوان مقالات ارائه شده در کنفرانس های بین المللی، 21 هزار و 65 عنوان برتر و همچنین 100 نفر اعزام به دوره های تکمیلی شدند. 

کمری عنوان کرد: در حال حاضر مرکز دانش پژوهان دارای 13 شاخص است که 70 هزار و 420 نفر سرآمد و پیشتاز علمی هستند که 33 نفر استاد تمام، 40 نفر دانشیار، 139 نفر استادیار، 293  نفر برترین ها در جشنواره هنری و قرآنی، 409 نفر مخترع، 35 نفر برترین های المپیادی داشته است.

رئیس مرکز دانش پژوهان و تشکل های شاهد و ایثارگر در پایان خاطرنشان کرد: آئین نامه ماده 69 که در زمینه خدمت رسانی به جامعه ایثارگر است در کمیسیون اجتماعی دولت در حال انجام مراحل پایانی اش بوده که در صورت اجرای آن، عضو ستاد برنامه ریزی شاهد خدماتی را که به نخبگان ارائه می دهد، در اختیار فرزندان شاهد و ایثارگر نیز قرار خواهد داد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار