یاسوج؛

کهگیلویه وبویراحمد کمترین موقوفات کشور را دارد

قائم مقام سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت:کهگیلویه وبویراحمد کمترین موقوفات در کشور را دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ؛ قائم مقام سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در دیدار با استاندار کهگیلویه و بویراحمد، ضمن تقدیر از تلاش‌های استاندار در راستای حمایت و توجه به موقوفات گفت: مردم کهگیلویه و بویراحمد اعتقاد و ارادت خاصی به امامزادگان و بقاع متبرکه دارند.

عبدالرضا عابد با اشاره به شرایط ویژه ی کهگیلویه وبویراحمد که کمترین موقوفات در کشور را دارد افزود:در زمینه تعرفه ها و پروانه ساخت موقوفات،همکاری خواهیم کرد تا با کمترین هزینه انجام شود.

وی به مشکلات فیزیکی و عمرانی امامزادگان و بقاع متبرکه اشاره کرد و ادامه داد:مشکلات زیادی در این حوزه وجود دارد که باید با همکاری مسئولان مربوطه راهکارهای مناسبی برای رفع آنها پیدا کرد.

قائم مقام سازمان اوقاف و امور خیریه کشور فراهم کردن زمینه ورود خیران به حوزه اوقاف و اطلاع رسانی به مردم را از دیگر عوامل موثر در نهادینه شدن، توسعه فرهنگ وقف و رفع مشکلات بقاع متبرکه دانست و گفت: باید مسئولان مربوطه با برگزاری جلسات مختلف زمینه حضور این افراد را فراهم کنند.

عبدالرضا عابد افزود: ورود سرمایه‌گذاران بخش خصوصی یکی از ضرورت‌های اساسی در حوزه وقف و رفع مشکلات بقاع متبرکه است.

موسی خادمی استاندار کهگیلویه وبویراحمد هم در این جلسه با اشاره به وجود بیش از 200 بقعه متبرکه در استان درخواست کرد که اعتبارات ملی ویژه ای در زمینه موقوفات و اجرای طرح های عمرانی در بقاع متبرکه به این استان اختصاص یابد.

حجت الاسلام جنتی پور مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان هم در این جلسه گفت: بزرگترین موقوفه استان با مساحت 6 هکتار در مرکز شهر یاسوج واقع شده و سرمایه گذار این طرح بزرگ آماده آغاز عملیات اجرایی است.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.