اهواز؛

رشد 300 درصدی کشت کلزا در باوی

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان باوی گفت: کشت کلزا در مزارع کشاورزی این شهرستان نسبت به سال گذشته سه برابر افزایش نشان می دهد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، علی اصغر هدایت، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان باوی اظهار داشت: کشت کلزا در سال زراعی جاری در حدود 600 هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان انجام شده که این میزان، رشد 300 درصدی نسبت به سال گذشته داشته است.

وی افزود: پیش‌بینی می‌شود که در سال زراعی جاری تولید این محصول در شهرستان به حدود 550 تن برسد.

هدایت تصریح کرد: در راستای نیل به خودکفایی در تولید روغن کشور، شهرستان باوی در سال زراعی جاری با برنامه‌ریزی منسجم و برگزاری کلاس‌های ترویجی مکرر و همچنین تامین به موقع نهاده‌ها و ماشین‌آلات لازم توانست کشت دانه‌های روغنی کلزا را به 600 هکتار برساند.

مدیر جهاد کشاورزی باوی بیان داشت: در این راستا بیش از 3 هزار و 500 کیلوگرم بذر اصلاح‌شده و هیبرید وارداتی به صورت یارانه‌ای در اختیار کشاورزان قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: همچنین تعداد یک دستگاه بذرکار ریزدانه‌کار با یارانه 50 درصدی معادل 75 میلیون ریال، در اختیار کشاورزان کلزاکار شهرستان قرار گرفت که با تلاش همه‌جانبه کشاورزان و جهاد کشاورزی کشت این محصول به 600 هکتار در شهرستان رسید.

علی اصغر هدایت مدیر جهاد کشاورزی شهرستان باوی اذعان داشت: کشت محصول کلزا در شهرستان از اواخر مهرماه آغاز و تا نیمه آذرماه ادامه داشته است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار