رئیس گروه فلسفه و علم دانشگاه صنعتی شریف با تأکید بر این که مبنای دین ذاتا صلح طلبی است، گفت: امروز عده ای به نام اسلام جنگ به راه انداخته اند و باید برای مقابله با آن روشنگری کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی گلشنی رئیس گروه فلسفه و علم دانشگاه صنعتی شریف در همایش صلح، علم و دین که به همت معاونت آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر و گروه علم فلسفه دانشگاه صنعتی دانشگاه شریف برگزار شد، اظهار داشت: هم اکنون حاکمان علم را تنها برای کسب ثروت می خواهند و چون انبارهایشان از تجهیزلت نظامی مملو است به کشورهای دیگر می فروشند.

این استاد دانشگاه صنعتی شریف افزود: گروهی به نام اسلام، آدم کشی را در جهان به راه انداختند، علم در خلأ انسانیت مفهوم مطلوبی ندارد.

وی با اشاره به عنوان همایش صلح و علم ، دین است ،گفت : علم در ابتدا برای فهم طبیعت شکل گرفت و ادیان ابراهیمی نیز بر فهم و تفکر بر طبیعت که  همان صلح است، تأکید دارند ولی بعد از گذر زمان  به راهکاری برای سیطره بر جوامع و طبیعت تبدیل شد.

گلشنی راه کار برون رفت از این کارزار را روشنگری در میان عالمان دین و سیاستمداران دانست و گفت : در نتیجه  آگاه شدن این افراد ، توده مردم نیز به واقعیت پی می برند که عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه پایه همه ادیان بر صلح و نوع دوستی بنا شده است، افزود: در این شرایط بسیاری از عالمان و اندیشمندان جهانی به وضعیت پیش آمده هشدار دادند و اعلام خطر کردند که علم در مسیر صحیح به پیش نمی رود، مثلا 50 درصد هزینه توسعه در امریکا و 30 در صد در انگلیس صرف اهداف نظامی می شود.

وی با بیان این که همه ادیان الهی بر حفظ کرامت انسانی است، تأکید دارند،گفت :  اسلام نیز تأکید ویژه ای بر حفظ کرامت همه انسان ها دارد.

استاد گروه فلسفه و علم دانشگاه شریف با اشاره به اهداف و ظرفیت جمعیت های  هلال احمر و صلیب سرخ گفت : این نهاد در روشنگری ماهیت ادیان که همانا صلح طلبی است، بسیار توانمند و دارای ظرفیت  هستند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار