انتقاد وزیر اقتصاد از احیای مجدد برخی مجوزهای زائد توسط برخی دستگاه ها

وزیر اقتصاد از اقدامات برخی دستگاه ها در خصوص احیای مجدد مجوزهای غیر ضرور حذف شده از سوی این وزارتخانه انتقاد کرد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه اخبار اقتصادی و دارایی(شادا) نشست بررسی و ارزیابی عملکرد اقتصاد مقاومتی وزارت امور اقتصادی و دارایی با حضور جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور عصر امروز در محل سالن جهاد اقتصادی این وزارتخانه برگزار شد.

در این نشست که با حضور مدیران و روسای سازمانهای تابعه این وزارتخانه، مدیران عامل بانکها و بیمه ها برگزار شد،  علی طیب نیا با اشاره به پیگیری های معاون اول رئیس جمهور بعنوان رئیس ستاد اقتصاد مقاومتی گفت: در اولین حضور معاون اول رئیس جمهور در وزارت اقتصاد، برنامه های عملیاتی اولویت دار این وزارتخانه مورد ارزیابی قرار گرفت.

وزیر اقتصاد افزود: امروز با حضور رئیس ستاد اقتصاد مقاومتی، گزارش اقدامات وزارتخانه در راستای برنامه های  اولویت دار اقتصاد مقاومتی مورد بررسی و ارزیابی قرار می گیرد.

وی تاکید کرد: سیاستهای اقتصاد مقاومتی فرصتی بود که در اختیار کشور قرار گرفت تا قدمهای موثری در راستای ساختن اقتصاد کشور برداشته شود.

وی تصریح کرد: این اقدامات در دو حوزه مشکلات اقتصادی مربوط به دولتی بودن و نفتی بودن اقتصاد ایران صورت گرفت.

طیب نیا هدف از اجرای این اقدامات را دستیابی به رشد اقتصادی بالا، جلوگیری از نوسانات نرخ رشد اقتصادی و نیز افزایش سهم بهره وری در رشد اقتصادی و جایگاه دانش و فناوری عنوان کرد.

وی خاطرنشان کرد: ما موفق شدیم برای اولین بار در اقتصاد ایران یک برنامه کمی عملیاتی زمانبندی شده طراحی، تنظیم و اجرا نماییم.

وزیر اقتصاد تاکید کرد: اهداف این برنامه بصورت کمی بیان و برنامه ها و فعالیتهای لازم برای دستیابی به این اهداف شناسایی می شود.

طیب نیا افزود: کلیه برنامه ها به ستاد اقتصاد مقاومتی گزارش می شود و رئیس این ستاد نیز با حضور در وزارتخانه ها، برنامه ها را هدایت می کند.

وزیر اقتصاد همچنین در این نشست اظهار داشت: در شرایطی که وضعیت کلی اقتصاد کشور از نظر بانک جهانی بهبود یافته، برخی دستگاه های اجرایی، با دور زدن قانون و بکار گرفتن روش های مختلف، مجوزهای غیر ضروری را که ما به زحمت و به منظور بهبود محیط کسب و کار در کشور، احصاء و حذف کرده بودیم را به انحاء مختلف، احیا کرده اند.

وزیر اقتصاد افزود: طبیعی است، این رفتارها باعث هدر رفتن زحمات ما برای بهبود فضای کسب و کار کشور می شود که بسیار غیر همدلانه بوده و قابل پذیرش نیست.

وی در عین حال گفت: با این وجود ما خود را در این زمینه مسئول میدانیم و عزم جدی برای ارتقای ۱۰ رتبه ای شاخص فضای کسب و کار برای سال آینده را داریم و اگر قرار باشد به دلایل مختلف، این امر محقق نشود، برایمان قابل قبول نیست.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار