رئیس سازمان بازرگانی آذربایجان شرقی گفت: بر اساس آمار موجود 70 درصد یارانه‌های مردم صرف خرید گروه‌های کالایی مختلف به ویژه لوازم خانگی بادوام می‌شود و تنها 30 درصد یارانه‌ها صرف پرداخت هزینه‌های آب و برق و گاز مصرفی خانواده‌ها می‌شود.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران، نجفی اظهار داشت: بر اساس آمار موجود 70 درصد یارانه‌های مردم صرف خرید گروه‌های کالایی مختلف به ویژه لوازم خانگی با دوام می‌شود و تنها 30 درصد یارانه‌ها صرف پرداخت هزینه‌های آب و برق و گاز مصرفی خانواده‌ها می‌شود.

وی اظهار داشت: بر اساس بررسی‌های انجام شده تاکنون فقط 35 درصد از مردم اقدام به استفاده از بنزین 700 تومانی آزاد کرده‌اند و بقیه دارندگان وسایط نقلیه شخصی از سهمیه بنزین 60 لیتری خود در طول ماه استفاده می‌کنند که این امر حاکی از نهادینه شدن مدیریت هزینه‌ها در بین خانوارهای استان است.

نجفی به توزیع گوشت گرم در استان هم اشاره ای کرد و افزود: با همکاری‌های خوبی که با اداره کل دامپزشکی استان صورت می‌گیرد قیمت گوشت گرم در ایام عید و محرم بین 8 هزار تا 8 هزار و 500 تومان بود که از طریق کشتارگاه‌ها در اختیار مصرف کنندگان قرار می‌گرفت.

وی همچنین در این‌باره اضافه کرد: اکنون قیمت گوشت منجمد خارجی به دلیل نوسانات نرخ ارز در بازار از 7100تومان به حدود 9000 تا 9500 در استان رسیده که در مقایسه با قیمت گوشت گرم مخلوط 10تا11هزار تومانی اقبال به سمت مصرف گوشت داخلی افزایش یافته است و قیمت گوشت گوسفندی هم بین 12 تا 13هزار تومان است.

رئیس بازرگانی استان همچنین به قیمت تخم‌مرغ در بازار اشاره کرد و گفت: با همت مرغداران استان اکنون قیمت تخم‌مرغ 3100 تومان است و بازرگانی از 2900تومان اعلام خرید برای ذخیره‌سازی کرده است.

نجفی، ذخیره روغن خوراکی در استان را کافی دانست و افزود: مشکلی در تامین روغن خوراکی مردم نخواهیم داشت و افزایش بهای این محصول در بازار به دلیل وابستگی بهای آن به نرخ ارز است.

وی در خصوص نظارت بر بازار نیز اظهار داشت: از ابتدای اجرای هدفمندی یارانه‌ها در کشور این اداره کل 8 هزار و 584 گزارش مردمی دریافت کرده که با میانگین زمانی 15 تا 20 دقیقه به آنها رسیدگی و مقام نخست رسیدگی به شکایات مردمی را در سطح کشور کسب کرده است.

نجفی همچنین خاطرنشان کرد: در این مدت 410 هزار فقره بازرسی از واحدهای صنفی انجام شده که 19هزار تخلف شناسایی و برای آنها 17هزار پرونده تشکیل شده است اما در کل تعداد پرونده ها 28 درصد و تعداد تخلفات کشف شده 17 درصد کاهش نشان می‌دهد/س


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.