نخستین دوره همایش منطقه ای تحلیل فرصت ها و تنگناهای توسعه آبادان در سینما نفت این شهر برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازآبادان؛طاهری  دبیر این همایش گفت: این همایش در چهار محور کار و اشتغال، توسعه کیفیت بهداشت و درمان منطقه، مشکلات آموزشی و افت تحصیلی دانش آموزان و راهکارهای جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی در محدوده سازمان منطقه آزاد اروند برگزار شد.

محمد طاهری افزود: حدود 100 مقاله از سوی پژوهشگران به دبیرخانه این همایش ارسال شد که 50 مقاله مورد تایید هیات داوران قرار گرفت.

وی گفت: از 50 مقاله مورد قبول هیات داروان، 20 مقاله که 12 مورد آن به صورت پوستر بود در همایش ارائه شد.

طاهری پیشرفت منطقه را هدف از برگزاری این همایش عنوان کردو افزود: مواردی که در منطقه همانند افت تحصیلی دانش آموزان، کیفیت و کمیت وزارت بهداشت، اشتغال و جذب سرمایه گذاری خارجی و داخلی دارای ضعف هستند و نیاز به راهکار دارند در این همایش مورد بررسی قرار گرفت.

همایش تحلیلی بر فرصت های همه جانبه و تنگناهای توسعه آبادان در محورهای 'بررسی ظرفیت ها و فرصت های اقتصادی منطقه با رویکرد اقتصاد مقاومتی، راهبردهای تدوین سند جامع مدیریت و برنامه ریزی پایدار شهری، آسیب شناسی فرهنگی در بعد اجتماعی، اخلاقی، دینی، علمی و اثرگذاری آن در پیشرفت منطقه برگزار شد.

آسیب شناسی افت تحصیلی در حوزه های تدریس و عوامل یادگیری، بررسی فرصت های اقتصادی منطقه، ارائه راهکارهای نوین برای ارتقای سطح کمی و کیفی وضعیت بهداشت و درمان منطقه، راهکارهای شناسایی، توانمند سازی و بهره گیری از نیروی انسانی کارآمد در توسعه منطقه و شناسایی ظرفیت های موثر در عمران شهری با رویکرد تبدیل منطقه به قطب گردشگری از دیگر محورهای این همایش بود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.