پیامبر اسلام منادی وحدت در میان امت اسلامی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازآبادان؛شرفی امام جمعه شادگان با بیان اینکه پیامبر اسلام منادی وحدت در میان امت اسلامی است، گفت: سیره و حرکت پیامبر اکرم(ص) سفارش به وحدت است.

حجت الاسلام سید مجید شرفی در خطبه های نماز جمعه این هفته شادگان با توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی افزود: رعایت تقوا و پرهیزگاری و دوری از گناه و ناپاکی رمز سعادت دنیوی و اخروی است و همواره باید از گناه دوری کنیم.

وی در ابتدای خطبه های خود، ضمن تبریک میلاد پیامبر اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) گفت: پیامبر گرامی اسلام و امامان معصوم(ع) بر اتحاد و یکپارچگی مسلمانان تاکید فراوان دارند و در دوران زندگی پرثمر خود همواره در جامعه، محور وحدت بودند.

امام جمعه شادگان افزود: وحدت مسلمانان جهان و تبعیت از زندگی پیامبر بزرگ اسلام (ص) رمز پیروزی در برابر دشمنان است.

وی در بخش دیگری از خطبه های خود به فرا رسیدن روز اخلاق و مهرورزی گفت: یکی از رسالت های پیامبر عظیم الشان اسلام احیای مکارم اخلاقی در جامعه اسلامی بود.

حجت الاسلام شرفی افزود: باید اخلاق و مهرورزی را در زندگی خود مورد توجه قرار دهیم چرا که اخلاق و مهرورزی برگرفته از سیره نبوی، کانون خانواده ها را مستحکم و جامعه را اصلاح می کند.

وی در فراز دیگری از خطبه های خود با اشاره به روز ملی مبارزه با خشونت و افراطی گری، با بیان اینکه اسلام با خشونت و افراطی گری مخالف است و با آن مبارزه می کند، افزود: امروز دشمنان اسلام جامعه اسلامی را برای رسیدن به اهداف شوم شان به جان هم انداخته و خشونت و افراطی گری را در کشورهای اسلامی ترویج می کنند.

امام جمعه شادگان درپایان یادآورشد: امروز دشمنان اسلام و کسانی که ادعای مبارزه با خشونت و افراطی گری را دارند با این عناوین ظلم ها و ستم های بی رحمانه ای را علیه بشریت انجام می دهند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.