فرماندار شهرستان تبریز در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان تبریز گفت: مدارس غیر ایمن باید هرچه سریع تر شناسایی و برای جلوگیری از حوادث ناگوار در اولویت تامین اعتبار و بازسازی قرار گیرند.


به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز ،شهرتی فر فرماندار شهرستان تبریز با اعلام این مطلب افزود : اگر احساس می شود مدرسه ای ازلحاظ استحکام بنا وضعیت خوبی ندارد حتما باید از تشکیل کلاس در آن نیز جلوگیری شود چرا که حوادث غیرمترقبه قابل پیش بینی نیست و هر آن احتمال بروز فاجعه ای می رود.

فرماندار شهرستان تبریز  گفت: اصولی ترین کار این است که مدارس نوساز شوند ولی با توجه به تعداد بالای مدارس نیازمند نوسازی و نبود اعتبارات لازم در شرایط فعلی باید امکانات موجود را تقویت کرد و تمام اصول ایمنی در ساختمان و سیستم گرمایشی بنا را درنظر داشت.

شهرتی فر با تمجید از خیرین مدرسه ساز و نقش مهم آنها در مدرسه سازی به تاکید دولت و استاندار محترم آذربایجان شرقی مبنی بر استفاده  حداکثری از ظرفیت های بخش خصوصی اشاره کرد و گفت: در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی تنها راه بهبود وضعیت مدارس دولتی و غیردولتی ورود سرمایه گذاران بخش خصوصی و همراهی آنان است و آموزش و پرورش میبایست طرح های واگذاری زمین، مشارکت در ساخت و ساز و تاسیس مدارس را به علاقه مندان سرمایه گذاری در این حوزه عرضه و موانع موجود در این مسیر را مرتفع نماید.

وی همچنین با گرامیداشت روز پژوهش از نواحی مختلف آموزش و پرورش خواست برنامه های پژوهشی در راستای اهداف آموزش و پرورش را جمع آوری و اعلام نمایند.

فرماندار تبریز در خاتمه جلسه دو مساله ی مهم نظارت بر عرضه ی تغذیه سالم و بهداشتی در مدارس و همچنین نظارت بر سرویس های مدارس و جلوگیری از سوار نمودن بیش از ظرفیت مجاز خودروها را به روسای نواحی آموزش و پرورش متذکر شد و تاکید کرد غفلت از این موارد می تواند منجر به بروز اتفاقات ناگوار در مدارس گردد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.