اولين کارگاه دانشجويی با موضوع "انار" برگزار می‌شود.

به گزارش حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛گروه هنر موسسه آموزش عالی ناصر خسرو با همكاری انجمن علمی گروه هنر برگزار می‌کند: 

اولین وركشاپ دانشجویی با موضوع "انار"
-------------------
من اناری را، می‌كنم دانه، به دل می‌گویم:
خوب بود این مردم، دانه‌های دلشان پیدا بود.
می‌پرد در چشمم آب انار: اشك می‌ریزم.
مادرم می‌خندد.
رعنا هم.
(سهراب سپهری)
-----------
 
«یلدا» برگرفته از یك واژهٔ سریانی و به معنای «زایش» و «تولد» است. ابوریحان بیرونی از این جشن با نام «میلاد اکبر» نام برده و منظور از آن را «میلاد خورشید» دانسته‌است. در آثارالباقیه بیرونی از روز اول دی ماه، با عنوان «خور» نیز یاد شده‌است و در قانون مسعودی نسخه موزه بریتانیا در لندن، «خُره روز» ثبت شده، اگرچه در برخی منابع دیگر «خرم روز» نامیده شده است. 

شب یلدا به عنوان "طولانی ترین شب سال" جایگاه ارزشمندی را از منظر ارج گذاشتن به سنت ها و عامل پیوند ایرانیها و خانواده هاست. 
 
به منظور تكریم سنت های  ایرانی در گذشته و تداوم ان در فرهنگ غنی ایرانی- اسلامی و همچنین به عنوان یك محرك و دستاویز بصری در جریان بخشی هنر این مرز و بوم و همچنین ایجاد حس همدلی، پویایی و رقابت ارزشمند و سالم، با درایت مسؤولین، گروه هنر موسسه اموزش عالی ناصر خسرو با همكاری انجمن علمی گروه هنر در روز پنجشنبه دوم دیماه ١٣٩٥ از ساعت ٢ الی ٦ عصر "اولین وركشاپ دانشجویی شب یلدا با موضوع انار" را برگزار می نماید. 
 
علت انتخاب و تاكید بر انار، به دلیل ان است كه یكی از میوه های بهشتی است كه در شب یلدا مورد استفاده قرار میگیرد و عامل موكد، شهیر بودن شهر ساوه به "انارستان ایران" است و با توجه به اینكه موسسه اموزش عالی ناصر خسرو در شهر ساوه واقع است، انتخاب موضوع و شهر ساوه (انارستان ایران) یكی از عوامل اثر گذار در برگزاری وركشاپ است. 
 
وركشاپ در دو بخش "هنرجویی" ( هنرجوی هنرستانهای هنری) و "دانشجویی" ( دانشجویان رشته های مختلف هنری) و در دو گرایش "پوستر" ( اجرای نهایی رایانه ای) و "تصویر سازی" ( منوال یا دستی) با قطع حداكثر ٥٠ در ٧٠ اجرا میگردد. 
 
دبیر وركشاپ دكتر منصور مهرنگار است و با كیوریتوری ( وركشاپ گردانی) خانمها صبورا میانجی، فاطمه حق شناس و ساناز یوسفی اجرا میگردد. 
 
آثار پس از ارائه، انتخاب و داوری میگردد كه كمیته داوران متشكل از اساتیدی چون: دكتر عبدالرضا چاره ئی، خانم كشاورزی، خانم براتی، خانم درویش و دكتر منصور مهرنگار می باشند. 
 
به كلیه شركت كنندگان گواهی شركت و به منتخبین اول تا سوم در هر دو بخش جوایزی اعطاء میگردد. 
 
آثار منتخب در گالری "نقش خیال" وابسته به موسسه اموزش عالی ناصر خسرو به نمایش در خواهد آمد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار