بمباران شهرهای کرمانشاه همزمان با آغاز تهاجم سراسری ارتش رژيم بعث عراق به خاك ايران آغاز شد و تا پايان جنگ نیز ادامه داشت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ مدیرکل حفظ آثار ونشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمانشاه گفت:بمباران شهرهای کرمانشاه همزمان با آغاز تهاجم سراسري ارتش رژيم بعث عراق به خاك ايران آغاز شد و تا پايان جنگ نیز ادامه داشت.

سرهنگ مرادعلی محمدی افزود: بيشترين بمباران شهرهاي كشور در سال 1365 صورت گرفت و بر اساس آمارهای موجود در مجموع بيش از16 هزار نفر از شهروندان غير نظامی كشور در اثر بمباران ها و موشك باران شهرها به شهادت رسيدند و بيش از 59 هزار نفر زخمی و مجروح شدند.

محمدی افزود: هدف دشمن از بمباران شهرها ايجاد رعب و وهشت در ميان مردم و وارد نمودن فشار روحی بر آنان براي متزلزل كردن اراده آنها در ادامه نبرد و مقاومت و پشتيبانی از رزمندگان و خارج شدن از بن بست در نبردهای زمينی بود.

مدیرکل حفظ اثار ونشرارزش های دفاع مقدس استان کرمانشاه اظهار کرد: استان كرمانشاه بعنوان مركز پشتيباني از رزمندگان اسلام در جبهه مياني و به دلیل هم مرز بودن با كشور عراق همواره مورد تهاجم هواپيماها و موشك های دشمن قرار گرفت و در طول جنگ تحميلی با تقديم 2748 شهيد در اثر بمباران ها و حملات موشكی و بيش از هزاران نفر زخمي و مجروح جلوه ای از حماسه ايثار و مقاومت و پشتيباني از رزمندگان اسلام را خلق كرد.

محمدی در خصوص شب یلدای خونین کرمانشاه نیز گفت: يكي از تلخ ترين حوادث دوران دفاع مقدس حادثه شب يلدای خونين شهر كرمانشاه است. زماني كه در 30 آذر 1365 مردم شهر بر اساس رسم ديرينه مشغول خريد و تهيه ملزومات شب يلدا بودند تا در جمع خانواده شب خاطره انگيزي را سپري کنند، ددمنشان رژيم بعث عراق با تهاجم بوسيله ده ها فروند هواپيما در دو نوبت و در ساعات 12 و 30 و 16 و 45 دقیقه مراكز خريد مردم و مناطق مسكونی مختلفی از شهر كرمانشاه را مورد آماج بمب های خوشه ای قرار دادند.

وی افزود: در اثر اين بمباران ها بيش از يكصد تن از شهروندان کرمانشاهی به شهادت رسیده و تعداد زيادی از مردم بی گناه نیز زخمی و مجروح شدند و خاطره خوش شب يلدا بریا مردم این دیار به اندوه تبديل شد.


انتهای پیام/پ

برچسب ها: کرمانشاه ، یلدا ، خونین ، تهاجم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.