مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای خبر داد؛

سالن مستقل بازی سازان در الکامپ سال آینده

با همکاری سازمان نظام صنفی رایانه‌ای، برای نخستین بار شاهد حضور منسجم بازی‌سازان در نمایشگاه الکامپ امسال بودیم.

سالن مستقل بازی سازان در الکامپ سال آینده
به گزارش خبرنگار دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حسن کریمی قدوسی مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای طی نشستی خبری در نمایشگاه الکامپ گفت: بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای برای حمایت از شرکت‌های فعال این حوزه، 70 درصد هزینه‌های آنها برای حضور در بخش الکام‌گیمز بیست و دومین دوره نمایشگاه الکامپ را پرداخت کرد.

کریمی قدوسی افزود: با همکاری سازمان نظام صنفی رایانه‌ای، برای نخستین بار شاهد حضور منسجم بازی‌سازان در نمایشگاه الکامپ بودیم.

مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای با بیان این که الکام‌گیمز از بخش‌های جذاب نمایشگاه امسال بود و بازدید کنندگان استقبال بسیار خوبی از آن داشتند افزود: 15 شرکت بازی‌ساز در فضایی به وسعت 300 متر مربع در الکام‌گیمز امسال حضور یافتند و امیدواریم سال آینده یک سالن به بازی‌سازان اختصاص یابد.

وی به برگزاری نمایشگاه  Tehran Game Convention در 9 و 10 اردیبهشت ماه سال آینده اشاره کرد و گفت: از فروردین ماه امسال برای برگزاری این نمایشگاه که یکی از بین‌المللی‌ترین نمایشگاه‌های کشور خواهد بود، برنامه ریزی شده و در نمایشگاه‌های برتر بازی‌سازی دنیا این رویداد معرفی شده است.

مدیر عامل بنیاد بازی‌های رایانه‌ای با اعلام حضور  30 ناشر و 30 سخنران بین‌المللی در حوزه بازی در نمایشگاه TGC گفت:  نمایشگاه الکامپ فضای مناسبی برای برقراری ارتباط بازی‌سازان با مردم است این در حالی است که TGC یک رویداد B2B و ویژه متخصصان و شرکت‌های فعال ایرانی و خارجی است.

کریمی قدوسی با اعلام اینکه امسال 9 هزار مجوز بازی موبایل صادر شده است ادامه داد: در جهت رفع مقررات دست و پاگیر، صدور پروانه ساخت لغو شد و بنیاد تنها با نظارت پس از نشر، پروانه انتشار صادر می‌کند، چرا که نمی‌خواهیم صنعت بازی‌سازی پشت دروازه بنیاد قفل شود.

وی همچنین با اشاره به این که گیمرها به سمت بازی‌های موبایلی و آنلاین علاقه نشان می‌دهند گفت: در سال 92 حدود 73 درصد گیمرها با کامپیوتر بازی می‌کردند این در حالی است که در سال گذشته این میزان به 23 درصد رسید و شاهد کوچ سریع گیمرها از بازی کامپیوتری به سمت بازی‌های موبایل و آنلاین هستیم.

مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای درباره بودجه امسال این نهاد توضیح داد: بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای نقش مهمی در توسعه صنعت مهم بازی در کشور دارد. اکنون زمان آن است که به پای نهال این صنعت، آب فراوان بریزیم و بنابراین امیدواریم در مذاکره با نمایندگان مجلس، رقم به وجه بنیاد افزایش یابد.

باقر بحری مدیر اجرایی الکامپ نیز در این نشست خبری گفت: سال گذشته بخش ویژه کسب و کارهای نوپا (الکام‌استارز) با 300 متر مربع فضا شکل گرفت و امسالی سالن را در اختیار دارد. امیدواریم الکام‌گیمز نیز سال آینده در یک سالن و با حضور گسترده بازی‌سازان کشورمان برگزار شود.


منبع: بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار