مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی با تاکید بر ظرفیت هنرستانها در بخش تولید و درآمدزایی گفت: از ورود هنرستانها به بخش تولید حمایت می کنیم.

به گزارش  خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛فریدون سیدمصطفوی صبح امروز در دیدار با یکی از مربیان موفق هنرستان و دو نفر از هنرجویان هنرستان 23 تیر ماه ارومیه با اشاره به تبصره 75 هنرستانها اظهار کرد: هنرستانهاي فني وحرفه اي می توانند براي کيفيت بخشي به بحث آموزش وارد توليد با همکاري هنرآموزان شوند و سود حاصل از آن را به تناسب فعاليت فرد به آنها اختصاص دهند.

وی با تاکید بر رویکرد استفاده حداکثری از ظرفیت هنرستانها افزود: مربیان هنرستانها می توانند با ایجاد اعماد به نفس در هنرجویان زمینه تولید و درآمد زایی برای هنرستانها را فراهم کنند ، در دوران دفاع مقدس، مدارس در تولید مایحتاج جبهه های جنگ نقش مهمی را ایفا می کردند که میتواند به عنوان یک الگوی موفق در شرایط کنونی مطرح باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی با تاکید به تولیدات استاندارد و کم هزینه در هنرستانها ادامه داد: جامعه بزرگ فرهنگیان یک بازار بالقوه برای فروش تولیدات هنرآموزان می باشد

در این دیدار که مشاور مدیرکل و معاون متوسطه آموزش و پرورش آذربایجان غربی نیز حضور داشتند، مدیرکل آموزش و پرورش این استان از هنرآموز و هنرجویان هنرستان 23 تیرماه ارومیه که در زمینه تولید خشکبار بسته بندی شده موفق بوده اند، تقدیر کرد.

بر اساس تصره 75 قانون بودجه که در سال 1362 تصویب شده است، واحدهاي آموزشي براساس ماهيت آموزشي خود می توانند به امر قبول سفارش و فروش محصولات توليدي و عرضه اقدام نمايند، به گونه اي كه با برنامه هاي آموزشي آنها منطبق و هماهنگ بوده و باعث افزايش مدت دوره آموزشي نشود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.