حجاب از مصادیق مهم تحقق امنیت اجتماعی در جامعه است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازآبادان؛شرفی امام جمعه شادگان با بیان اینکه خانواده، مهم ترین رکن ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه است، گفت: حجاب از مصادیق مهم تحقق امنیت اجتماعی در جامعه است.

حجت الاسلام سید مجید شرفی در همایش حجاب و عفاف مدرسه نمونه دولتی کوثر النبی (ص) این شهرستان برگزار شدافزود: حجاب و عفاف به عنوان دو ارزش در جامعه بشری و به ویژه جوامع اسلامی مطرح است و همواره این دو واژه در کنار هم به کار برده می شوند.

وی، حجاب و عفاف را مکمل یکدیگر دانست و گفت: حاصل عفت و پاکدامنی، پوشش ظاهری است و یا به تعبیر زیبای بعضی از بزرگان حجاب میوه عفاف و عفاف ریشه حجاب است.

امام جمعه شادگان افزود: حجاب و عفاف پدیده مذهبی ارزشی مهمی در تعالیم اسلامی به شمار می رود، توجه به زمینه های فرهنگی اجتماعی به عنوان بستر آن بسیار شایسته و لازم است و ترویج آن نیازمند آموزش‌های بنیادین و مداوم در خانواده، مدرسه، دانشگاه و اجتماع است.

وی گفت: خانواده ها در شکل گیری عفاف و حجاب در جامعه نقش به سزایی دارند و می توان از کودکی این مسئله مهم واجب را به فرزندان آموزش داد تا در رشد شخصیت روحی و اخلاق فرزندان تاثیر داشته باشد.

 حجت الاسلام شرفی افزود:گسترش فرهنگ حجاب و عفاف یکی از مصادیق ایجاد محیط مساعد برای جامعه است و ضرورت دارد همه دستگاه ها و نهادهای راهکارهای اجرایی فرهنگ حجاب و عفاف را در بین آحاد جامعه پیاده کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.