بسته انرژی این هفته به بررسی آخرین وضعیت خودروهای گاز سوز کشور و افزایش قیمت آب و برق تا چهارسال آینده پرداخته است.

به گزارش خبرنگار انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از مهمترین اخبار انرژی که در هفته‌‌ی گذشته رخ داد می‌توان به امضای قرارداد فعالیت مشترک دو کشور ایران و آلمان در زمینه ساخت نیروگاه های فتوولتاییک 20 مگاواتی اشاره کرد؛همچنین در این هفته طرح آزمایشی پرداخت الکترونیکی در جایگاه های عرضه سوخت گاز کشور نیز آغاز شد.

از دیگر اخبار مهم حوزه انرژی طی این هفته مربوط به بخش آب بوده که کاهش بارش های کشور را تا 59 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته و در پی آن بروز بحران آب را گوشزد می کند.

در این هفته معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی وزیر نیرو در نشست خبری ضمن تشریح وظایف این وزارتخانه در برنامه ششم توسعه، از آزاد سازی تعرفه آب و برق تا افق 1400 خبرداد؛ همچنین وزیر نیرو  لزوم سیاست گذاری های دراز مدت را به مدیران ارشد وزارت نیرو تاکید کرد.

بر طبق این گزارش در سومین روز این هفته پیک مصرف برق کشور یک هزار و100 مگاوات نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافت.

گفتنی است طی این مدت تفاهم نامه ای بین شرکت ملی نفت ایران و شرکت پتروناس منعقد شد که مطالعات میدان نفتی آزادگان جنوبی و چشمه خوش به این شرکت مالزیایی به واگذار شد.

همچنین مسئولان صنعت سی ان جی کشور از تلاش برای تسهیل واردات خودروهای گازسوز و کاهش تعرفه آن ها سخن گفتند و خطرات جدی تردد خودروهای فرسوده دوگانه سوز را یادآور شدند.

دشت بزرگ گفت : تعهد سرمایه گذار آلمانی به این گونه است که در اجرای این پروژه ها دانش ، فن آوری ، تجربه ، نیروی متخصص ، سرمایه و تمامی توانمندی فنی و اقتصادی را به همراه تجهیزات كافی در جهت ساخت این نیروگاهها فراهم نماید.
بسته انرژی/


محرابی گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۴۰ جایگاه CNG در کشور احداث شده است و پیش بینی می‌کنیم تا پایان امسال ۱۰ جایگاه دیگر نیز به بهره‌برداری برسد که در مجموع ۵۰ جایگاه CNG در سال ۹۵ به جایگاه‌های CNG کشور افزوده خواهد شد.

بسته انرژی/

میزان بارندگی در کشور از ابتدای سال آبی تا کنون نسبت به مدت مشابه سال قبل 59 درصد کاهش یافته است که این امر به تشدید بحران کم آبی دامن می زند.
بسته انرژی/

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزیر نیرو گفت: بر اساس سند چشم‌انداز 1400 بهای تعرفه آب و برق بر اساس قیمت تمام شده محاسبه خواهد شد.

بسته انرژی/

چیت‌چیان گفت: در حال حاضر، تفکر درازمدت از اصول مدیریت در جهان توسعه یافته شده و ما نیز می‌بایست در تصمیم گیری‌های خود این اصل را همواره مدنظر داشته باشیم.
بسته انرژی/


پیک مصرف برق روز دوشنبه در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با افزایش حدود یک هزار و 100 مگاواتی روبرو بوده است.

طی تفاهم نامه ای بین شرکت ملی نفت ایران و شرکت پتروناس منعقد شد که مطالعات میدان نفتی آزادگان جنوبی و چشمه خوش به این شرکت مالزیایی به واگذار شد.
بسته انرژی/

رئیس بازرسی فنی طرح سی ان جی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی کشور گفت: پیشنهاداتی مبنی بر تسهیل در واردات خودروهای گازسوز ارائه شده و منتظر نتیجه آن هستیم.


معاون اداره کل استاندارد استان تهران گفت: طبق بازرسی‌های انجام شده خودروهایی که در اولین دوره ورود صنعت سی ان جی به کشور از این مخازن استفاده می‌کنند در خطر جدی هستند.
بسته انرژی/

عضو هیأت مدیره و رئیس کارگروه خودروهای گازسوز کشور گفت: ظرفیت تولید محصولات سی ان جی به 21 میلیون مترمکعب می‌رسد و پتانسیل افزایش دو برابری آن بدون هیچ گونه سرمایه‌گذاری مجدد ممکن است.



انتهای پیام/






اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار