بسته اقتصاد این هفته به بررسی جزئیات واگذاری سود سهام عدالت، حذف صفر از پول ملی، تبدیل ریال به تومان و تعیین حقوق و دستمزد مدیران و مقامات کشور در مجلس پرداخته است.

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از مهمترین اخبار اقتصادی در هفته ای که گذشت می توان به کشمکش حذف صفر های پول ملی با بحث تبدیل ریال به تومان اشاره کرد، بطوریکه اظهار نظر های متفاوت و مختلف چند روز اخیر اعضای دولت و حتی نمایندگان مجلس، مردم را سردرگم کرده است؛ برهمین اساس گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان طی چند گزارش به بررسی تاثیرات تبدیل ریال به تومان و حذف صفرهای پول ملی پرداخته است.

یکی دیگر از اخبار مهم حوزه اقتصاد و سازمان خصوصی سازی ، اعلام جزئیات مشمولان دریافت کننده سهام عدالت و میزان سود آن ها از این سهام بوده است؛ همچنین اخباری در زمینه خصوصی سازی جایگاه های سوخت  نیز به انتشار رسیده است.

لازم به ذکر است یارانه نقدی آذرماه روز پنجشنبه 25 آذر ماه و یک روز زودتر به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود؛ همچنین یک فوریت طرح حقوق و دستمزد مدیران و مقامات کشور در مجلس تأیید شد و حداقل حقوق 10 میلیون تومانی برای وزرا تعیین گردید.

در هفته ای که گذشت علی طیب نیا وزیر اقتصاد و امور دارائی با بیان اینکه تحقق اقتصاد مقاومتی یک شعار نیست، تاکید کرد که در این ارتباط، هیچ گونه تعلل و اهمالی پذیرفته نخواهد شد؛ همچنین معاون اول جمهور نیز بر لزوم اجرای کامل و صحیح اقتصاد مقاوتی و پرهیز از رودربایستی ها در اداره کشور  تاکید کرد.

ثبت  ۲۷۰ هزار مورد، اطلاعات دارایی های دستگاه های دولتی طی هشت ماهه امسال و انتقاد وزیر اقتصاد از احیای مجدد برخی مجوزهای زائد توسط برخی دستگاه ها از دیگر  اخبار مهم اقتصادی  این حوزه بوده است.


عضو کمیسیون برنامه وبودجه مجلس گفت: امکان ایجاد تغییرات توسط نمایندگان مجلس با نظر کارشناسان و اعضای کمیسیون اقتصادی وجود دارد.
اخبار اقتصادی


محسن بیگلری گفت: با توجه به رکود حاکم بر اقتصاد، تغییر واحد پول ایران تصمیم غیر کارشناسی است.

یک نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: تصویب واجرایی شدن تغییر واحد پول ملی تغییر قابل لمسی در رونق اقتصادی ایجاد نمی کند.
اخبار اقتصادی


رئیس کل سازمان خصوصی سازی گفت: با تقسیم کل میزان سود دریافتی از شرکت به افراد مشمول دریافت سهام عدالت به ازای هر نفر 550 هزار تومان پرداخت خواهد شد.
اخبار اقتصادی

یارانه نقدی آذرماه به ازای هر نفر 45500 تومان روز پنجشنبه 25 آذر ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود.
اخبار اقتصادی

رئيس کل سازمان امور مالياتی کشور بر همکاری جدی دستگاه های ذیربط به منظور تسريع در اجرای طرح جامع مالياتی تاکيد کرد.
اخبار اقتصادی

یک فوریت طرح حقوق و دستمزد مدیران و مقامات کشور در مجلس تأیید شد و حداقل حقوق 10 میلیون تومانی برای وزرا تعیین گردید.

یارانه نقدی آذرماه به ازای هر نفر 45500 تومان روز پنجشنبه 25 آذر ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود.

سبحانی گفت: این مزایده، دومین مرحله از برگزاری مزایده های جایگاههای سوخت سال 95 است که در روز دوشنبه 22 آذرماه با استقبال پرشور متقاضیان برگزار شد.


وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه تحقق اقتصاد مقاومتی یک شعار نیست، تاکید کرد که در این ارتباط، هیچ گونه تعلل و اهمالی پذیرفته نخواهد شد.
اخبار اقتصادی

مبارزه با فساد اقتصادی و واردات بی رویه ، رفع موانع رکود در بازار و به کارگیری نیروی کار متناسب با فضای کسب و کار می تواند در بهبود فضای اشتغال کشور موثر باشد.

اخبار اقتصادی
اخبار اقتصادی

وزیر اقتصاد از اقدامات برخی دستگاه ها در خصوص احیای مجدد مجوزهای غیر ضرور حذف شده از سوی این وزارتخانه انتقاد کرد.


وزارت امور اقتصادی و دارایی در چارچوب اجرای پروژه مولد سازی دارایی های دولت، موفق به ثبت نام ۱۰۶۹ مورد از اموال و دارایی های دولت با تعداد ۲۷۰ هزار رکورد در هشت ماه سال جاری شده است.
اخبار اقتصادی

انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار