تقویت عملکرد بیمارستان های علوم پزشکی تهران برای مدیریت بحران

رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: این دانشگاه برای مدیریت شرایط بحران مانند زلزله، سیل و حوادث ناگهانی مانورهای بحران را در بیمارستان های تحت پوشش برگزار می کند.

علی جعفریان رییس علوم پزشکی تهران در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به مانور بحران در بیمارستان های مختلف این دانشگاه گفت: بروز بحران هایی مانند زلزله، سیل و حتی در مواقعی یک حادثه مثل حادثه قطار و بمب گذاری حله اجتناب ناپذیر است، همانطور که دیدیم در حادثه بمب گذاری حله شرایط بحرانی اعلام شده بود و مجرومان به بیمارستان های تهران منتقل شدند، به همین دلیل دانشگاه های علوم پزشکی و بیمارستان ها برای مدیریت این شرایط باید آمادگی داشته باشند.

وی ادامه داد: برای مقابله و مدیریت بحران معاونت درمان علوم پزشکی تهران از چند ماه پیش فعالیت ویژه ای را در این زمینه شروع کرده و مدیریت بحران شکل جدیدی به خود گرفت و یکی از کارهایی که در علوم پزشکی تهران در این خصوص انجام شد، مانور بحران در بیمارستان امام خمینی و شریعتی بود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران درباره بخش های مختلف مانور بحران گفت: این مانور از دو قسمت تشکیل شده بود، مانور دورمیزی مسئولان فرماندهی بحران در ستاد مرکز علوم پزشکی تهران و مانور محیطی در بیمارستان امام خمینی با دو تیم از مرکز درمانی بیمارستان شریعتی و همکاری نهادهای شهری با شرکت 50 داوطلب بیمارنما انجام شد. 

جعفریان عنوان کرد: مانور بحران در بیمارستان امام خمین به شکل بسیار خوبی برگزارشد و از برخی نقص ها و اشکالات کار در این مانور آگاه شدیم که پس از جلسه جمع بندی، افراد شرکت کننده در مانور گزارش و دیدگاه های خود را ارائه دادند تا بتوانیم در آینده نقص ها و اشکالات را اصلاح کرده و شرایط بحران را به خوبی مدیریت کنیم.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار