جايگاه برتر بيمارستان شريعتی در دنيا در زمینه پيوند مغز و استخوان

رييس بيمارستان شريعتى با اشاره به 500 پيوند مغز و استخوان در سال در اين مركز درمانى گفت: اين تعداد پيوند مغز و استخوان در سال در هيچ مركزى در دنيا نمونه ندارد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ شمس رييس بيمارستان شريعتى در مراسم كلنگ‌زنی پلی كلينيک تخصصی بيمارستان شريعتى که امروز صبح در اين بيمارستان برگزار شد، گفت: 80 درصد بيماران مراجعه كننده به بيمارستان شريعتى از ساير استان هاى كشور هستند كه اغلب از توانايى مالى خوبى برخوردار نيستند.

رييس بيمارستان شريعتى عنوان كرد: شريعتى به دليل داشتن پژوهشگاه، پژوهشكده و شمار پژوهشگران برجسته، برترين بيمارستان كشور در توليد علم و تعداد مقالات پزشكى محسوب می‌شود.
 
وى با بيان اينكه در بيمارستان شريعتى از نظر تعداد پيوند مغز استخوان در دنيا بى نظير هستيم، تصریح کرد: اين مركز درمانى با 500 پيوند مغز و استخوان در سال در جهان جايگاه ويژه اى دارد و حتى در برترين مراكز پيوند مغز و استخوان اين تعداد پيوند انجام نمى شود و در منطقه نيز مركزى در سطح بيمارستان شريعتى وجود ندارد.

شمس افزود: آنچه كه موجب قوت كار اين بيمارستان شده، سرمايه انسانى و حضور استادان برجسته پزشكى كشور در آن است و در تربيت نيروى انسانى به دليل برجسته بودن بيمارستان شريعتى از كشورهاى منطقه، دستياران پزشكى علاقه مند به تحصيل در اين مركز بوده و ما آن ها را پذيرش مى كنيم.

رييس بيمارستان شريعتى بيمارستان شريعتى را قطب روماتولوژى كشور عنوان کرد و افزود: متاسفانه با حجم بيماران زياد مراجعه كننده به اين بيمارستان، بيماران روماتولوژى شش ماه در صف انتظار قرار مى گيرند.

 وى ادامه داد: با راه اندازى ارتوپدى مدرن در علوم پزشكى تهران بسيارى از اعمال جراحی فوق تخصصى در اين حوزه مانند جراحى شانه، تعویض مفصل زانو و ران در این مرکز درمانی انجام مى شود.

شمس با اشاره به پژوهشكده گوارش بيمارستان شريعتى عنوان كرد: اين پژوهشكده در كشور در حوزه گوارش در زمره برترين ها بشمار می‌رود و برترين روش هاى تشخيص بيمارى هاى گوارشى روز دنيا در اين مركز وجود دارد.

رييس بيمارستان شريعتى يادآور شد: بيماران نه تنها از سراسر كشور بلكه از كشورهاى اروپايى مانند انگليس به دليل ارزانتر بودن برخى اعمال جراحى و بسيارى روش هاى درمانى به بيمارستان شريعتى مراجعه مى كنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار