رئیس کمیته فرهنگی شورای شهر تهران گفت: با ارائه یارانه می‌توانیم به ترویج سبک زندگی ایرانی_اسلامی کمک کنیم.

مجتبی شاکری رئیس کمیته فرهنگی شورای شهر تهران در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با بیان اینکه ایده برگزاری چنین نمایشگاهی بسیار خوب و از جمله کارهای نیکو و پسندیده‌ای است که شهرداری تهران آن را در پایتخت نهادینه کرده است، اظهار داشت: جشنواره تسنیم نوآوری جدیدی در زمینه مد و پوشاک را به نمایش گذاشته است و در این مدت توانسته مخاطبان خاص خود را پیدا و راضی نگه دارد.

وی با اشاره به نظر مثبت کارشناسان حوزه مد و لباس و همچنین مسئولان مرتبط وزارت فرهنگ و ارشاد از این نمایشگاه تصریح کرد: ایده برگزاری چنین نمایشگاهی بسیار خلاقانه بوده و نکته مهم در این جشنواره این است که لباس‌‌‌های طراحی شده و تولیدی در این فستیوال، کاملا منطبق و هم راستا با دغدغه‌‌‌ها و تکالیف شورای انقلاب فرهنگی و فرهنگ عمومی در مورد بانوان بوده و نکته نظرات آن ها در طراحی‌‌‌ها لحاظ شده است.

رئیس کمیته فرهنگی شورای شهر تهران با بیان اینکه شهرداری تهران باید با صنوف تولید کننده پوشاک بانوان برای جذب این ایده‌‌‌ها در بازار رایزنی کند، تأکید کرد: یکی از اهداف برگزاری این نمایشگاه علاوه بر کشف ایده و طرح‌‌‌های خلاقانه، توسعه و ترویج این گونه لباس‌‌‌های ایرانی- اسلامی است.

وی در خصوص اینکه برهمین اساس باید مسئولان برگزارکننده این جشنواره به تولیدکنندگان و صنوف برای رویت این ایده‌‌‌ها، فراخوان ارسال کرده و این نمونه‌‌‌های کارهای تولیدی را به آن ها نشان دهند، اضافه کرد: باید بعد از تولید انبوه از این ایده‌‌‌ها حمایت شود، به گونه‌ای که می‌توان این تولیدات را در فروشگاه‌‌‌های شهروند که متعلق به شهرداری تهران است در معرض دید عموم گذاشته و زمینه فروش آن ها را فراهم ساخت.

شاکری با بیان اینکه هنگامی که تولیدکننده از بازار فروش خود مطمئن باشد با رغبت بیشتری از ایده‌‌‌های جشنواره تسنیم استقبال می‌کند، گفت: اگر معتقدیم پوشش نامناسب زمینه‌ساز آسیب‌‌‌های اجتماعی است، باید تأکید کنم که با حمایت هر چه بیشتر از طراحان و تولیدکنندگان این جشنواره که کاملا موازین اسلامی را در نظر گرفته‌اند، می‌توانیم مانع از آسیب اجتماعی شویم و حتی با ارائه یارانه آن ها را در ترویج سبک زندگی ایرانی_اسلامی و ارزش‌‌‌های انقلاب کمک کنیم.

این عضو شورای شهر با بیان اینکه باید مسئولان برگزار کننده این جشنواره زمینه را برای حضور دختران دبیرستانی که در مدارس رشته طراحی مد و لباس را دنبال می‌کنند فراهم سازند، خاطرنشان کرد: تجربه نشان داده است این دختران ایده‌‌‌های بسیار خلاقانه‌ای دارند، به گونه‌ای که با فراخوان عمومی و در پیش گرفتن سیاست برندسازی می‌توان از این مدیران آینده حمایت جدی کرد، به همین دلیل باید زاویه فراخوان گسترده‌تر شود تا همه بتوانند ایده‌‌‌های خود را عرضه کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه باید برندسازی سرلوحه کار برگزارکنندگان این جشنواره قرار گیرد، تأکید کرد: سال‌هاست که چشم ایرانیان به مد سال کشورهای خارجی است و این درحالی است که این جشنواره قابلیت آن را دارد تا با ایجاد تنوع طراحی، رنگ و غیره به جایگاهی برسد که مد و لباس سال‌‌‌های آتی را طراحی کند، تا در نهایت مد سالیانه از دل این جشنواره خارج شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار