اصفهان؛

ورود تورهای مجوز دار به کویر مرنجاب بلامانع است

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: ورود تورهای گردشگری به شرط داشتن مجوز آژانس و لیدر کارت دار به کویر مرنجاب بلامانع است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران از اصفهان،محسن یارمحمدیان در جلسه هماهنگی امور کویر مرنجاب آران و بیدگل اظهار داشت: بر اساس توافق های صورت گرفته با دادستان و فرمانده انتظامی شهرستان آران و بیدگل مقرر شد تنها جلوی تورهای فاقد مجوز از سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گرفته شده و بر اساس قانون با آن ها برخورد شود.
وی افزود: تورهای مجوز دار نیز موظف به رعایت شئونات اسلامی هستند و در صورت مشاهده هرگونه اقدام خارج از شئون اسلامی مطابق قانون به اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خود معرفی خواهند شد تا در مجوزهای آنها تجدید نظر شود.
وی بیان کرد: طبق هماهنگی های انجام شده تورهای مجوز دار بدون نیاز به دادن تعهد و هماهنگی با نیروی انتظامی به منطقه ورود پیدا خواهند کرد.
یارمحمدیان گفت: هم چنین در رایزنی هایی که در حال انجام است قرار شد که حدود دو کیلومتر ابتدای جاده خاکی مرنجاب که دارای پیچ خطرناک است و در گذشته منجر به کشته و زخمی شدن چند گردشگر شده است هر چه سریعتر با همکاری شرکت دریافت کننده ورودیه و نهادهای زیربط تصحیح شود.
وی هم چنین از پیگیری فراهم کردن سایر زیر ساخت ها و امکانات در منطقه گردشگری مرنجاب خبر داد.
بعد از پایان جلسه، معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان همراه با دادستان و فرمانده نیروی انتظامی شهرستان آران و بیدگل ضمن بازدید از ورودیه مرنجاب به گفت و گو با گردشگران پرداختند.
منطقه نمونه گردشگری مرنجاب در شمال استان اصفهان و در مجاورت با شهرستان آران و بیدگل به دلیل چهار فصل بودن و اعتدال نسبی هوا، تنوع جاذبه های گردشگری، تنوع گونه های جانوری و پوشش گیاهی از زیباترین و منحصر به فرد ترین کویرهای جهان محسوب می شود و امروزه این کویر بکر بر تارک داشته های خود به چهار تحفه ارزشمند از جمله کاروانسرای شاه عباسی، دریاچه نمک، جزیره سرگردان و تپه های شنی می بالد.
این کویر آمیزه ای از طبیعت، تمدن و تاریخ است که هر سال به دلیل دارا بودن چنین جاذبه هایی میزبان دهها هزار گردشگر داخلی و خارجی و گردشگران اروپایی است.
بر اساس آمارهای موجود کویر مرنجاب به جز فصل تابستان که به علت گرما با کاهش محسوس گردشگر مواجه است میزبان حدود بیش از 100هزار گردشگر داخلی و خارجی می باشد.


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار