مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد از اجرای طرح آسان‌آموزی به صورت آزمایشی در استان خبر داد.

به گزارش گروه  استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ هادی زارع‌پور در نخستین روز از هفته سوادآموزی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: آموزش و پرورش در زمینه سوادآموزی تاکنون اقدامات خوبی انجام داده است.

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد افزود: اجرای سوادآموزی از سوی معلمان و مدیران و همچنین همکاری و تعامل دیگر دستگاه‌های استان انجام می‌گیرد.

وی از برگزاری برنامه‌های متنوع به مناسبت هفته سوادآموزی خبر داد و گفت: امسال طرح آسان‌آموزی به صورت آزمایشی در استان برگزار می‌شود.

زارع‌پور عنوان کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد از استان‌هایی است که این طرح در آن در حال اجراست و در این خصوص یک کارگاه‌ آموزش سه روزه برگزار شد.

این مسؤول با اشاره به اقدامات صورت گرفته افزود: کهگیلویه و بویراحمد از 5 هزار و 600 نفری که از سوی سازمان نهضت سوادآموزی به آن ابلاغ شده بود را توانسته تعداد 4 هزار و 439 نفر را باسواد کند.

 زارع‌پور با اشاره به تعداد سوادآموزان در استان افزود: هم‌اکنون در دوره تحکیم هزار نفر، در دوره سوادآموزی دو هزار و 327 نفر و در دوره انتقال 972 نفر و مشغول تحصیل هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد از کسب رتبه پنجم شورای پشتیبانی سوادآموزی استان خبر داد افزود: در 17 شاخص ارزیابی فعالیت‌های سوادآموزی کهگیلویه و بویراحمد جزء استان‌های خوب انتخاب شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد به نقش رسانه‌ها اشاره کرد و افزود: رسانه‌های استان تاکنون در جهت تبلیغ و ترویج فعالیت‌های سوادآموزی تعامل و همکاری خوبی با آموزش و پرورش داشته‌اند.

سیدمسعود ارجمند نیز در ادامه این نشست نیز با اشاره به تشریح برنامه‌های هفته سوادآموزی تصریح کرد: دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان، دیدار با خانواده‌های شهدای سوادآموزی و نشست خبری با رسانه‌ها از برنامه‌های این هفته است.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان گفت: آغاز برگزاری مسابقات علمی و توزیع کتاب‌های مسابقات و برنامه تجدید میثاق با آرمان‌های امام و مقام معظم رهبری و حضور در برنامه های تلویزیونی و رادیویی از دیگر برنامه‌های این هفته است.

ارجمند از اجرای طرح با سواد کردن زنان و دختران عشایری در استان خبر داد و اظهار کرد: این طرح در نخستین مرحله با حضور 120 مربی برای 600 نفر در حال اجراست.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.