مركز هنرهای نمایشی حوزه هنری، برای توسعه‌ دفاتر بچه‌های مسجد، هیچ اصرار و الزامی برای مراكز استانی نگذاشته و نخواهد گذاشت.

به گزارش حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، كوروش زارعی مدیر مركز هنرهای نمایشی حوزه هنری، گفت: دفتر تئاتر مردمی بچه‌های مسجد در حوزه هنری استان فارس، روز چهارشنبه- اول دی‌ماه- با حضور مدیران، هنرمندان و مسئول دفتر نماینده‌ی ولی فقیه در استان، افتتاح شد. استان فارس ظرفیت بسیار بالایی برای توسعه‌ تئاتر مردمی دارد و مدیران و مسئولان امر نیز در این باره، قول همراهی و همكاری در تمام زمینه‌ها را داده‌اند.
 
وی افزود: حوزه هنری استان فارس، ششمین مركز از مراكز استانی حوزه هنری ا‌‌ست كه دفتر تئاتر مردمی بچه‌های مسجد را افتتاح كرده و این، باعث خرسندی است. اما مركز هنرهای نمایشی حوزه هنری، برای توسعه‌ دفاتر بچه‌های مسجد، هیچ اصرار و الزامی برای مراكز استانی نگذاشته و نخواهد گذاشت؛ چراكه نمی‌خواهیم برای پركردن بیلان استان‌ها دفاتر صوری افتتاح كنیم. همواره گفته‌ام و تكرار می‌كنم هر وقت گروه‌های مسجدی در استان‌ها، شناسایی، فعال و جذب شدند، در آن صورت است كه می‌توان برای افتتاح دفتر بچه‌های مسجد اقدام كرد.
 
مدیر مركز هنرهای نمایشی حوزه هنری تاكید كرد: به‌شدت مخالف این هستم كه دفتری افتتاح شود و غیرفعال و منفعل بماند. قصد ما توسعه‌ تئاتر مردمی به مفهوم واقعی است و می‌خواهیم تئاتر را در بطن جامعه و در نزد عموم مردم به جریان درآوریم. این اتفاق، نیاز به صبوری و تلاش جهادی دارد و شاید تحقق آن در سال‌های دور، مُیَّسر شود اما سعی می‌كنیم قدم‌هایی را برداریم كه مدیران بعد از ما نیز رهرو همین قدم‌ها باشند.
 
زارعی در مورد تولید نمایشنامه‌های مختص دفاتر تئاتر بچه‌های مسجد توضیح داد: نگارش و خلق نمایشنامه‌های متناسب با اهداف دفتر تئاتر بچه‌های مسجد، توسط نویسندگان منتخب، آغاز شده و هم‌اكنون 10 اثر آماده و رونمایی شده است. این آثار به  استان‌هایی كه گروه‌های مسجدی را جذب و دفتر تئاتر بچه‌های مسجد را افتتاح كرده‌اند ارسال شده و گروه‌ها نیز مشغول تمرین متون نمایشی برای حضور در جشنواره‌ی سراسری تئاتر بچه‌های مسجد هستند.
 
وی یادآور شد: ظرفیت حوزه هنری استان فارس به گونه‌ای است كه آقای كرم‌الهی رئیس حوزه هنری استان پیشنهاد كرد تا استان فارس به عنوان دبیرخانه‌ مركزی، معرفی و میزبان جشنواره‌ تئاتر بچه‌های مسجد شود. این پیشنهاد حتما مورد بررسی قرار خواهد گرفت اما استان‌های دیگری نیز متقاضی هستند و ما نیز بعد از بررسی‌های همه‌ جانبه، میزبان اولین جشنواره‌ تئاتر مردمی بچه‌های مسجد در بهار 1396 را اعلام خواهیم كرد.
 
زارعی در پایان گفت: دفتر بچه‌های مسجد اهداف بلندمدتی را دنبال می‌كند كه همانا جزئی از سیاست‌های كلان فرهنگی كشور است. دفتر بچه‌های مسجد می‌خواهد در میان توده‌های مردم، طراوت تازه‌ای به تئاتر ببخشد. رهبر معظم انقلاب بر توسعه‌ تئاتر مردمی تاكید كرده‌اند و تئاتر را نیز بالاتر از منبر توصیف كرده‌اند. از این رو توجه و توسعه‌ تئاتر مردمی كه در میان عام مردم جریان داشته باشد و منعكس كننده‌ حرف و سخن و درد آن‌ها باشد، از جمله اهداف ماست. این مسیری است كه نیاز به همكاری و همراهی همه‌ نهادها دارد و سعی داریم این همكاری را زیر سقف دفتر تئاتر بچه‌های مسجد، سامان دهیم.
 
شایان ذكر است تاكنون دفاتر بچه‌های مسجد در مراكز استانی همدان، مازندران، كردستان، كرمانشاه، زنجان و فارس افتتاح شده است.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار