دبیر دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر بسیج گفت: مهم‌ترین نكته برای یك نمایش، اجرای عمومی است و خوشبختانه این مهم در جشنواره تئاتر بسیج در دستور كار قرار دارد.

شب/جشنواره تئاتر بسیج امسال ساختارشكن استبه گزارش حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، كوروش زارعی دبیر دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر بسیج، به روند اجرای دوازدهمین جشنواره تئاتر بسیج اشاره كرد و گفت: امسال جشنواره تئاتر بسیج پوست‌اندازی كرده و با برنامه‌ریزی مدون و جنبه آموزشی و تولیدی روند خود را طی می‌كند.
 
وی با اشاره به اینكه امسال در  جشنواره تئاتر بسیج ساختارشكنی شده و در ابتدا طرح‌ها از گروه‌ها خواسته‌شده است، افزود: قبل از اینكه فراخوان جشنواره رسانه‌ای شود، از همه انجمن‌ها نظرخواهی شد تا پیشنهادها و انتقادهای خود را نسبت به جشنواره و فضای تئاتر بیان كنند.
 
دبیر دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر بسیج با اشاره به اینكه پس از ارسال طرح‌ها، به طرح‌های منتخب اجازه نگارش داده شد، تصریح كرد: در كنار طرح‌ها، آموزش‌های لازم نیز ارائه‌ شد تا نویسندگان آثارشان را با كمترین خطا به نگارش درآورند.
 
مدیر مركز هنرهای نمایشی حوزه هنری با بیان اینكه در روند نگارش نمایشنامه برای هر منطقه یك استاد مشاور در نظر گرفته‌ شده، افزود: اساتید مشاور در همه مراحل نگارش نمایشنامه در كنار هنرمندان حضور دارند و در همین راستا یك كارگاه آموزشی نیز برگزار شد تا طرح‌های نمایشنامه‌ها به كیفیت مطلوب برسند.
 
دبیر دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر بسیج خاطرنشان كرد: پس از تولید نمایشنامه‌ها، آموزش‌های لازم به گروه‌ها برای اجرا داده می‌شود تا  شاهد آثار قابل دفاعی بر صحنه باشیم.
 
زارعی در پایان گفت: مهم‌ترین نكته برای یك نمایش، اجرای عمومی است و خوشبختانه این مهم در جشنواره تئاتر بسیج در دستور كار قرار دارد.
 
گفتنی است دوازدهمین جشنواره تئاتر بسیج از ۲۴ تا ۲۸ بهمن‌ماه برگزار خواهد شد.


انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار