معاون فنی و مهندسی ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمان گفت: تاکنون 30 متر مربع از فضای اطراف ضریح امام حسین (ع) آزادسازی شده است.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازکرمان، مهدی نکویی معاون فنی و مهندسی ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمان  روز یکشنبه در همایش مسئولان ستادهای بازسازی عتبات عالیات استان کرمان و مسئولان موکب های شهرستان ها گفت: در کرمان ساخت گنبد، طلاکاری، دمونتاژ و حمل در حال انجام است.

وی با بیان اینکه کار مرمت و بازسازی عتبات عالیات کاری زمان بر و حدود 2 سال دیگر به پایان می رسد تصریح کرد: در کار مرمت و بازسازی عتبات عالیات وضعیت معماری سنتی حفظ و سازه مقاوم سازی و ترمیم می شود.

معاون فنی و مهندسی ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمان با اشاره به اینکه در لاغرسازی 50 تا 60 درصد ستون ها برداشته می شود گفت: تاکنون 30 متر مربع از فضای اطراف ضریح امام حسین (ع) آزادسازی شده است.

وی افزود: 100 قطعه پانل بتنی روی گنبد پیچ و مهره شده و خشت های طلا روی گنبد قرار می گیرند.

نکویی بیان کرد: تمامی مصالح کنترل کیفیت شده و از مصالح روز و برتر دنیا بوده و بتن استفاده شده با عیار هزار است.

جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمان نیز در این همایش اظهار کرد: چهار ستون باید در عتبات عالیات لاغرسازی می شد که 2 ستون آن با هزینه مردمی و با مبلغی در حدود 80 میلیارد ریال لاغرسازی شد.

عبدالحسین رحیمی گفت: نگرانی‌هایی که ما برای پرداخت و تامین این هزینه‌ها داشتیم، همه به واسطه نام مبارک امام حسین (ع) توسط خیران و متمکنان تامین شد.

وی افزود: ماموریت خود را لحظه به لحظه بهتر انجام دهید زیرا این کار باید مورد رضایت پروردگار و اهل بیت باشد که در زندگی ما اثرگذار است.

معاون جذب و امور شهرستان ها در ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمان نیز در این همایش با بیان اینکه سال آینده موکب ها به شکل هیات مدیره اداره خواهند شد، تصریح کرد: طرحی برای شناسنامه دار کردن موکب ها در سال آینده وجود دارد که برای موکب ها تشکیل پرونده داده و ثبت می شوند.

علی متقی با بیان اینکه در سفر به کربلای معلا 500 نفر از ویزای رایگان استفاده کردند گفت: امسال برای اولین بار 18 موکب را شناسایی کردیم که 17 موکب با هزار و 400 نفر خدمه به عتبات عالیات اعزام شد.

وی با اشاره به 10 استان درگیر بازسازی عتبات عالیات که یکی از آنها استان کرمان است، افزود: ستادهای بازسازی عتبات عالیات فعالیت عمده اطلاع رسانی، جمع آوری نذورات با شیوه های آبرومند و وظیفه بازسازی عتبات عالیات را برعهده دارند.

وی عنوان کرد: 60 هزار نهار، 66 هزار میان وعده، 50 هزار صبحانه، 31 هزار شام، 55 هزار نان، 221 هزار نوشیدنی گرم و سرد، 30 هزار اسکان و 30 هزار سهمیه پذیرایی داشتیم که در اسکان توانستیم فقط 6 هزار نفر را اسکان دهیم.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار