رییس سازمان دامپزشکی کشور گفت: با توجه به مشاهده آنفلوآنزای پرندگان مردم از خرید هرگونه طیور بومی خوداری کنند.

مهدی خلج رییس سازمان دامپزشکی کشور در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: بیماری آنفلوانزای حاد پرندگان تاکنون علاوه در استان های قزوین و گلستان نیز در طیور روستایی و یک واحد صنعتی پرورش طیور مورد شناسایی و تأیید آزمایشگاهی قرار گرفته است. 

وی بیان کرد: با توجه به شیوع ویروس و جلوگیری از گسترش آن در واحدهای صنعتی، مستلزم رعایت دقیق ضوابط امنیت زیستی از مبدأ ورودی هریک از سالن های واحدهای پرورش طیور از سوی پرورش دهندگان هستیم.

خلج بیان کرد: از مردم تقاضا می شود، جداٌ از خرید هرگونه طیور بومی خودداری کنند و به روستاییان توصیه می شود نسبت به محصور نمودن طیور خود به منظور قطع ارتباط طیور اهلی با وحشی اقدام  کنند.

رییس سازمان دامپزشکی افزود: مردم در صورت مواجهه با هرگونه تلفات غیرعادی ضمن گزارش بیماری به نزدیک ترین شبکه دامپزشکی از دفن و یا امحاء لاشه های طیور تلف شده جداٌ خودداری کنند.

خلج تصریح کرد: با توجه به وقوع موارد بیماری و تلفات در پرندگان وحشی مهاجر در اثر آلودگی با ویروس جدید صید، شکار و عرضه این دسته از پرندگان کماکان ممنوع است.  

وی یادآورشد: سازمان دامپزشکی کشور همچون گذشته و به صورت شبانه روزی حتی در ایام تعطیل نظارت خود را بر روند تولید گوشت مرغ و تخم مرغ اعمال نموده و شهروندان می توانند با تهیه این اقلام از مراکز معتبر تحت نظارت این سازمان از سلامت آن اطمینان خاطر داشته باشند. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار